30 Νοε 2008

ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ


Ο Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση μουσικού που προκαλεί αίσθηση στις ζωντανές του εμφανίσεις, καθώς αποτελεί μόνος του μια μπάντα!
Με πολυετείς μουσικές σπουδές, τις οποίες συνεχίζει, ο Αλκιβιάδης παίζει μια πληθώρα μουσικών οργάνων (βιολί, τρομπόνι, μαντολίνο κιθάρες κ.α.), έχει πτυχίο Αρμονίας και έχει συνεργαστεί σχεδόν με όλους τους δημιουργούς και τραγουδιστές της έντεχνης και ροκ σκηνής σε live εμφανίσεις, αλλά και ηχογραφήσεις δίσκων.
Υπό τον τολμηρό τίτλο «Γαμώ την καταδίκη μου», κυκλοφόρησε από το label 7 του Ηλία Μπενέτου, η πρώτη δισκογραφική δουλειά του Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλου, που περιλαμβάνει 15 κομμάτια.
Το cd χαρακτηρίζεται από ποικίλες μουσικές επιρροές και πρωτότυπες ενορχηστρώσεις, ενώ περιλαμβάνει συνεργασίες με σημαντικούς καλλιτέχνες, όπως ο Σπύρος Σακκάς («Νηπενθές»), ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας («Άναψε τη φωτιά»), ο Διονύσης Τσακνής («Η διαμαρτυρία των γιασεμιών»), η Ζήνα Αρβανιτίδη («Μη μ' αφήνεις, σ' αγαπάω), καθώς και οι Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Χρήστος Θηβαίος, Βασίλης Καζούλλης, Μιλτιάδης Πασχαλίδης, Φίλιππος Πλιάτσικας, Σταμάτης Μεσημέρης, Χορωδία Παιδικών Χωριών S.O.S. Βάρης («Πόλεμος»).

Στίχους, μουσική και ενορχηστρώσεις στο μεγαλύτερο μέρος του δίσκου υπογράφει ο Αλκιβιάδης, ενώ τους στίχους τριών τραγουδιών έγραψαν οι Γιώργος Παυριανός, Ισαάκ Σούσης και Γιάννης Μαύρος.

Το cd περιλαμβάνει επίσης μελοποιήσεις ποιημάτων («Σ' ένα νέο που αυτοκτόνησε» της Μαρίας Πολυδούρη και «Πόλεμος» και «Διαμαρτυρία των γιασεμιών» της Ράνιας Ζούκα) αλλά και μια reggae διασκευή του τραγουδιού «Η γοργόνα» («Στην απάνω γειτονίτσα») των Μάνου Λοϊζου-Λευτέρη Παπαδόπουλου.

Οσοι είχαν την τύχη να τον δουν στο ΖΥΓΟ μαζί με τους Τάνια Τσανακλίδου, Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, Σάκη Μπουλά και Γιάννη Ζουγανέλη εντυπωσιάστηκαν από το πολύπλευρο ταλέντο του.

Μουσικός πολλών οργάνων, εκπληκτικός τραγουδιστής και εξαιρετικός perfomer, ο Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος παρουσιάζει ένα δίσκο που ξεχωρίζει. Χιούμορ, σαρκασμός, πρωτοτυπία στους στίχους και ωραίες μελωδίες.

Συμμετέχει η αφρόκρεμα του έντεχνου (Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Φίλιππος Πλιάτσικας, Διονύσης Τσακνής, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Χρήστος Θηβαίος το τραγούδι ΤΟ ΝΗΠΕΝΘΕΣ ερμηνεύει ο Σπύρος ΣΑΚΚΑΣ)

Το τραγούδι ΠΟΛΕΜΟΣ (6.26) είναι σε ποίηση Ράνιας Ζούκα, ερμηνευμένο από τους: Βασίλη Παπακωνσταντίνου, Χρήστο Θηβαίο, Βασίλη Καζούλη, Μιλτιάδη Πασχαλίδη, Φίλιππο Πλιάτσικα, Διονύση Τσακνή, Λαυρέτη Μαχαιρίτσα, Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλο και η Χορωδία Παιδικών Χωριών SOS Βάρης. Συμμετέχουν στην εισαγωγή η Πέπη και ο Νικόλας (Παιδικά Χωριά SOS) και ο Σταμάτης Μεσημέρης.

ΤΙΤΛΟΙ
1 ΓΑΜΩ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΜΟΥ
2 Η ΓΟΡΓΟΝΑ (Μουσική διασκευή Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος)
3 ΤΟ ΝΗΠΕΝΘΕΣ (Τραγουδάει ο Σπύρος Σακκάς)
4 ΑΝΑΨΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ (Συμμετέχει ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας)
5 ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ
6 ΜΙΑ ΖΩΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
7 ΤΑ ΦΕΓΓΑΡΙΑ
8 ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ...
9 ΜΗ Μ' ΑΦΗΝΕΙΣ, Σ' ΑΓΑΠΩ (Συμμετέχει η Ζήνα Αρβανιτίδη)
10 Σ' ΕΝΑ ΝΕΟ ΠΟΥ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕ
11 Η ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΩΝ ΓΙΑΣΕΜΙΩΝ (Συμμετέχει ο Διονύσης Τσακνής)
12 EMO
13 ΜΑΤΙΝΑ
14 ΤΟ ΝΗΠΕΝΘΕΣ - Οργανικό (Σόλο άρπα η Σίσσυ Μαρκοπούλου)
15 ΠΟΛΕΜΟΣ - Ολοι μαζί

Το Βινύλιο, "το διαχρονικό μέσο αναπαραγωγής ήχου"


Οι παλιότεροι μεγαλώσαμε με το βινύλιο. Τα σημερινά παιδιά δεν ξέρουν καν τι είναι. Γνωρίζουν, όμως, με κάθε λεπτομέρεια πώς να βάλουν στο CD player το CD και το DVD στο αντίστοιχο μηχάνημα. Η όψη και μόνο του πικάπ με τον μαύρο δίσκο, στα μάτια ενός οκτάχρονου, μοιάζει με απαρχαιωμένο παιχνίδι. Όσο για τις λέξεις βραχίονας, κεφαλή, βελόνα και πλατό, ηχούν ίδιες με τα κινέζικα. Συνεπώς, εκείνες οι συζητήσεις και τα σχόλια για το «ποια πλευρά σου αρέσει?» είναι εντελώς ξεχασμένες, όπως είναι για τους περισσότερους οι ωραίοι γυαλιστεροί δίσκοι. Στο κάτω-κάτω, τώρα έχουμε CD, και μιλάμε για track.

Είναι αλήθεια ότι το βινύλιο έγινε πολύ γρήγορα και βίαια παρελθόν, να όμως που όλα δείχνουν πως έχει και μέλλον, ακόμη και στη δική μας εγχώρια βιοτεχνία. Γιατί, αλλιώς, πώς να εξηγηθεί αυτό το ενδιαφέρον φέτος με τα 10/ιντσα, που ήταν η πρώτη μορφή LP σε όλο τον κόσμο, αλλά και τις εκδόσεις σε βινύλιο καινούργιων παραγωγών, όπως ο τελευταίος δίσκος του Νίκου Παπάζογλου και του Σωκράτη Μάλαμα. Το ευχάριστο ξάφνιασμα του «Σταυρού του Νότου» του Θάνου Μικρούτσικου σε αυτό το καλόγουστο πλούσιο κουτί, αλλά και ή επανέκδοση των «Τραγουδιών της αμαρτίας» του Μάνου Χατζιδάκι σε 1.000 αντίτυπα βαρύ βινύλιο, από τα οποία τα 230 κομμάτια εξαφανίστηκαν σε 15 ημέρες. Μέσα σε όλα αυτά, να και η επανέκδοση του «Άξιον Εστί» του Μίκη Θεοδωράκη ένα πλήθος κινηματογραφικού υλικού της Αλίκης Βουγιουκλάκη, του Δ. Παπαμιχαήλ, του Ν. Κούρκουλου, συλλογές με τραγούδια που είπε η Ρένα Βλαχοπούλου, αλλά και δίσκοι 10 ιντσών με τέσσερα από τα δημοφιλέστερα γκρουπ της δεκαετίας του '60: 'The Forminx', 'The Idols', 'The Charms', 'Tammy and the Sounds'. Αν οι τελευταίοι είναι πολύ Pop για τα γούστα σας, υπάρχουν και πιο σκληρά: Παύλος Σιδηρόπουλος, Μουσικές Ταξιαρχίες, Σώκρατες, Δημήτρης Πουλικάκος.

Ηδη η Minos-EMI, η Lyra, η MBI και ο «Σείριος» έκαναν την αρχή, και όπως φαίνεται θα ακολουθήσουν κι άλλοι, αφού το ενδιαφέρον για το βινύλιο έχει αναζωπυρωθεί την τελευταία τριετία. Μην ξεχνάμε, βέβαια, και τους φανατικούς του ραπ, που ποτέ δεν το περιφρόνησαν το «μαύρο φετίχ» (όπως τα παιδιά από το Πέραμα) ενώ στο κέντρο της Αθήνας κάποιοι μερακλήδες συλλέκτες κάνουν τις δικές τους παραγωγές. Ένας από αυτούς, ο Σπύρος Χιώτης, ιδιοκτήτης του δισκοπωλείου «Μικρός ερωτικός» και μανιώδης θαυμαστής της μουσικής Ελλάδας του '60.

Είναι αλήθεια ότι το CD, αν και νεότερο σε ηλικία, έχει περάσει από σαράντα κύματα. Έχει δοξαστεί, αλλά και απαξιωθεί ακόμη και από τις ίδιες τις εταιρείες, που επέτρεψαν να γίνει συνοδευτικό προϊόν, διαφόρων εντύπων, εμπόρευμα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, να χάσει δηλαδή τον σεβασμό του αγοραστή, ο οποίος πια μπορεί να το προμηθευτεί οπουδήποτε, χωρίς να το αγοράσει. Ο ψηφιακός δίσκος ξευτέλισε το προϊόν αλλά και «πειρατεύτηκε» εύκολα, εν αντιθέσει με το βινύλιο που είχε να ανταγωνιστεί μεν την κασέτα αλλά όχι σε τέτοια ποσοστά.
Στην απαξίωση του ψηφιακού δίσκου, βοήθησε και μια άλλη νοοτροπία, όταν τη δεκαετία του '80-'90 απαξιώσαμε τον συνθέτη και ρίξαμε το βάρος στον τραγουδιστή και το εξαργυρώσαμε στα τέλη της δεκαετίας του '90 με την αρχή των talent show κ.λπ. Μια παγκόσμια κίνηση, όπου ο τραγουδιστής γίνεται αναλώσιμος.
Στο τοπίο που δημιουργείται, η βιομηχανία αφήνει το βινύλιο να αναπνεύσει. Στη χώρα μας βεβαίως δεν έχουμε εργοστάσια κοπής. Η Columbia με ιστορία από το 1929 στη Ριζούπολη, όπου δημιουργήθηκε το εργοστάσιο παραγωγής δίσκων, έχει να δουλέψει από το 1991 οπότε έβαλε οριστικά λουκέτο. Έτσι, οι εταιρείες μας τυπώνουν στην Αγγλία, στην Τσεχία και λιγότερο στον Καναδά τα 500 ή 1.000 κομμάτια που επιλέγουν για μια κυκλοφορία.

Η νοσταλγία και οι DJ's έσωσαν το βινύλιο. Στα κλαμπ εξακολουθούν να το χρησιμοποιούν. Ένα ζήτημα όμως που κάνει επίκαιρο το θέμα της αναβίωσης του βινυλίου είναι o προσδόκιμος όρος ζωής του CD. Ένας ψηφιακός δίσκος υπολογίζεται ότι έχει όριο ζωής γύρω στα 20 χρόνια. Δεν έχουμε φτάσει ακόμη στο τέλος αυτού του χρόνου για να δούμε την αντοχή του. Ωστόσο, αυτές εμφανίζονται να είναι οι προδιαγραφές του, όπως υποστηρίζουν οι βινυλιάδες. Για πολλούς τίθεται και θέμα ποιότητας, Η ποιότητα βέβαια δεν είναι ένα μετρήσιμο, πράγμα, αλλά ζήτημα αισθητικής. Υπάρχουν ψηφιακά μέσα που πλησιάζουν την ποιότητα του βινυλίου για παράδειγμα το DVD audio. Η πιστότητα στον ήχο δεν είναι μια κλίμακα για να μετρήσεις, είναι θέμα αισθητικής. Δεν είμαι χαϊφιντελάς, όμως νομίζω πως το βινύλιο έχει μεγαλύτερη αμεσότητα. Ακούς την κιθάρα, τα κρουστά, διαφορετικά.

23 Νοε 2008

ΒΟΙΩΤΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ - ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΘΗΣ


Σε συνέχεια των αφιερωμάτων και των αναφορών στους μουσικούς της Βοιωτίας θα θέλαμε να σας παρουσιάσουμε έναν δικό μας άνθρωπο, έναν δικό μας σύγχρονο στιχουργό. Τον Κώστα Στάθη.
Πολλοί θα είναι αυτοί που έχουν ακούσει και έχουν σιγοτραγουδήσει κάποιο από τα τραγούδια του Πασχάλη Τερζή, του Νότη Σφακιανάκη ή του μουσικού δίδυμου «Εκείνος και Εκείνος». Λίγοι όμως δυστυχώς, θα γνωρίζουν ότι τους στίχους από κάποια πετυχημένα τραγούδια τους, έχει γράψει ο Κώστας Στάθης.
Ο Κώστας γεννήθηκε στις Θεσπιές Βοιωτίας στις 25 Οκτωβρίου 1959. Σήμερα κατοικεί στην Νίκαια του Πειραιά με την γυναίκα του και τα δυο παιδιά του.
Από πολύ μικρή ηλικία άρχισε να γράφει ποίηση και λογοτεχνικά βιβλία. Με την στιχουργική ασχολήθηκε πολύ αργότερα και έχει συνεργαστεί με τον Πασχάλη Τερζή, τον Νότη Σφακιανάκη, τον Αντώνη Ρέμο, τους «Εκείνος και Εκείνος», τον Γιώργο Λιανό, την Καλομοίρα Σαράντη, και με πολλούς πρωτοεμφανιζόμενους καλλιτέχνες.

Έχει τιμηθεί με το βραβείο δημοσιογραφικών, λογοτεχνικών και τέχνης ΙΠΕΚΤΣΙ, που απονέμεται κάθε δύο χρόνια στην Αθήνα και στην Κωνσταντινούπολη.
Η καλλιέργειά του, η ευαισθησία του, το πηγαίο ταλέντο του και η ποιότητα στο στίχο του, τον κάνουν να ξεχωρίζει από το πλήθος των σύγχρονων στιχουργών που συνήθως γράφουν σουξεδάκια κατά παραγγελία.
Με δισταγμό μας έδωσε τα λίγα στοιχεία και την φωτογραφία του (και τον ευχαριστούμε για αυτό) γιατί ο ίδιος προτιμά να μένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας και το star system, παρότι του δόθηκε πολλές φορές η ευκαιρία να βγει στο γυαλί, γιατί ξέρει πολύ καλά, πως η λάμψη και η ομορφιά έχουν σύντομη ημερομηνία λήξης, και έτσι προτιμά ουσιαστικά πράγματα στη ζωή και στη καριέρα του.
Του ευχόμαστε από καρδιάς να είναι πάντα καλά αυτός και η οικογένειά του και να μας χαρίζει πάντα επιτυχίες.
Αλλά ας γνωρίσουμε καλύτερα τον Κώστα Στάθη, διαβάζοντας κάποιους από τους στίχους του που έγιναν επιτυχίες:

ΑΚΟΜΑ ΕΠΙΜΕΝΩ
Στίχοι: Κώστας Στάθης
Μουσική: Εκείνος και Εκείνος
Πρώτη εκτέλεση: Πασχάλης Τερζής

Με την ψυχή να κρέμεται
σε μια κλωστή που πάω
ο χωρισμός να βιάζετε
κι εγώ να σε αγαπάω
Το όνειρο να χάνεται
στο άδειο σου το βλέμμα
και εγώ από τα χείλη σου
να θέλω κι άλλο ψέμα

Ακόμα επιμένω, ακόμα επιμένω
ένα κερί που έλιωσε να το κρατώ αναμμένο
Ακόμα επιμένω, ακόμα επιμένω
για σένα που με τέλειωσες να ζω και να ανασαίνω

Με την ψυχή να κρέμεται
σε μια κλωστή τι κάνω
απ' την αλήθεια κρύβομαι
που λέει πως σε χάνω
Ο έρωτας να καίγεται
στο άδειο σου το βλέμμα
και εγώ από τα χείλη σου
να θέλω κι άλλο ψέμα


ΑΛΗΤΑΚΙ
Στίχοι: Κώστας Στάθης
Μουσική: : Εκείνος και Εκείνος
Πρώτη εκτέλεση: Καλομοίρα Σαράντη

Στης ψυχής μου το παγκάκι
κάθισες σαν μαγκάκι
Και μου γύρεψες φωτιά
Να σου δώσω απ'την καρδιά

Κι εγώ σου 'δωσα αγάπη
Μια γωνιά να ζεσταθείς
Κι ας περίμενα από σένα
Πως μια μέρα θα χαθείς

Πόσο σε ζηλεύω πόσο
Που δεν έμαθες να μένεις
Από δάκρυ κι από πόνο
Εσύ δεν καταλαβαίνεις

Της καρδιάς μου το πορτάκι
ʼνοιξες σαν αλητάκι
Και μου ζήτησες να πιεις
Απ'το νεράκι της ψυχής

Κι εγώ σου 'δωσα αγάπη
Το φιλί μου να το πιεις
Κι ασ περίμενα από σένα
Πως μια μέρα θα χαθείς



ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ‘ΡΘΕΙΣ
Στίχοι: Κώστας Στάθης
Μουσική: : Εκείνος και Εκείνος
Πρώτη εκτέλεση: Εκείνος και Εκείνος

Δε θέλω να ‘ρθεις
Ξανά να μου πεις
Πως θέλεις να σμίξουμε πάλι
Μετά την πληγή
Η αγάπη αυτή
Δε θα ‘ναι αγάπη μεγάλη

Δε θέλω να ‘ρθεις
Δε θέλω να ‘ρθεις

Όταν γίνονται μαχαίρια τα φιλιά και σε ματώνουν
Καίγονται οι αναμνήσεις και τα όνειρα τελειώνουν
Της ψυχής όλες οι πόρτες από μόνες τους κλειδώνουν
Της ψυχής όλες οι πόρτες από μόνες τους κλειδώνουν

Δε θέλω να ‘ρθεις
Ξανά να μου πεις
Πως έχεις για μας μετανιώσει
Μετά την πληγή
Αλλάζει η ψυχή
Κι αγάπη φοβάται να δώσει

Δε θέλω να ‘ρθεις
Δε θέλω να ‘ρθεις…


ΔΕΝ ΒΓΑΖΕΙ ΗΧΟ Η ΜΟΝΑΞΙΑ
Στίχοι: Κώστας Στάθης
Μουσική: : Εκείνος και Εκείνος
Πρώτη εκτέλεση: Εκείνος και Εκείνος

Στη μεθυσμένη μου καρδιά κλείνω τα μάτια
σ ένα ταβάνι ουρανό τώρα πετώ
ήσουνα όνειρο που έγινε κομμάτια
και έμεινες σκέψη που δεν βγαίνει απ το μυαλό

Δεν βγάζει ήχο η μοναξιά παρέα να μου κάνει
είναι σιωπή που απλώνεται στους τοίχους στο ταβάνι

Τη μεθυσμένη μου καρδιά τι να τη κάνω
σ ένα δωμάτιο σκοτεινό πια τριγυρνώ
απουσιάζεις και τα λογικά μου χάνω
απουσιάζεις κι εγώ πέφτω στο κενό

Δεν βγάζει ήχο η μοναξιά παρέα να μου κάνει
είναι σιωπή που απλώνεται στους τοίχους στο ταβάνι
δεν βγάζει ήχο η μοναξιά μα κόβει σαν μαχαίρι
τσιγάρο μόνο και φωτιά να με κερνάει ξέρει

Δεν βγάζει ήχο η μοναξιά παρέα να μου κάνει
είναι σιωπή που απλώνεται στους τοίχους στο ταβάνι
δεν βγάζει ήχο η μοναξιά
δεν βγάζει ήχο η μοναξιά



Η ΣΙΩΠΗ
Στίχοι: Κώστας Στάθης
Μουσική: : Εκείνος και Εκείνος
Πρώτη εκτέλεση: Εκείνος και Εκείνος

Αν η σιωπή μου δεν μπορεί
να πει σε σένα κάτι
Αν η σιωπή μου δεν μπορεί
να πει σε σένα κάτι
Είναι γιατί κρατάς κλειστή
την πόρτα στην αγάπη

Με τη σιωπή μου μίλησα
τόσες φορές σε σένα
Με τη σιωπή μου σου 'δειξα
ποιο δρόμο περπατώ

Μα εσύ όταν σφυρίξανε
τα πλοία και τα τρένα
Με άφησες να κυνηγώ
τον άσπρο τους καπνό
Με άφησες να κυνηγώ
τον άσπρο τους καπνό

Με τη σιωπή μου σου 'δειξα
το πόσο σ' αγαπάω
Με τη σιωπή μου σ' άφησα
να κάνεις ό,τι θες
Κι αν την ψυχή μου, μάτια μου,
τις νύχτες πολεμάω
Καμιά στιγμή τα χείλη μου
δε θα 'λεγαν πως φταις
Καμιά στιγμή τα χείλη μου δε θα 'λεγαν πως φταις


Η ΛΑΒΑ
Στίχοι: Κώστας Στάθης
Μουσική: : Εκείνος και Εκείνος
Πρώτη εκτέλεση: Εκείνος και Εκείνος

Στο πέρασμα του χρόνου θα φανεί
Στο πέρασμα θα δείξει η αγάπη
Αν ήτανε μωρό μου αληθινή
Ή ζούσαμε κι οι δυο μια αυταπάτη

Δεν το ξέρω αν είσαι πάθος η αγάπη που κρατάει
Ξέρω μόνο ότι είσαι λάβα μες το σώμα που κυλάει
Δεν το ξέρω αν είσαι πάθος η αγάπη που κρατάει
Ξέρω μόνο ότι είσαι λάβα μες το σώμα που κυλάει

Στο πέρασμα του χρόνου θα φανεί
Το αύριο για μας τους δυο θα δείξει
Αν είχε η καρδιά συμμετοχή
Μονάχα η ζωή θα αποδείξει

Δεν το ξέρω...
Λάβα είσαι στο κορμί μου
Στάχτη κάνεις τη ζωή μου
Λάβα είσαι και με λιώνεις
Μ' ανασαίνεις με τελειώνεις

ΤΑΞΙΔΙΑΡΙΚΑ ΠΟΥΛΙΑ
Στίχοι: Κώστας Στάθης
Μουσική: : Εκείνος και Εκείνος
Πρώτη εκτέλεση: Νότης Σφακιανάκης

Εγώ φύτρωσα στην πέτρα και τη στάχτη,
Κι εσύ μέσα σε μια γλάστρα σαλονιού.
Εγώ ψάχνω της καρδιάς το μονοπάτι,
Κι εσύ πρόχειρα τα βίτσια του μυαλού.

Εγώ φύτρωσα στην πέτρα και τ' ατσάλι,
Κι εσύ μέσα σ' ένα γυάλινο κλουβί.
Εγώ σήκωσα και στο Θεό κεφάλι,
Κι εσύ βάφεις χρώματα τη φυλακή.

Ταξιδιάρικα πούλια εγώ έχω φίλους,
Κι εσύ λες πως έχεις κάτι κολλητούς.
Εγώ ψάχνω τους χαμένους μου τους ήλιους,
Πες μου εσύ τι ψάχνεις μέσα στους καπνούς.
Τι Ψάχνεις. Τι ψάχνεις...

Εγώ φύτρωσα στην πέτρα και τη στάχτη,
Κι εσύ μέσα στη ζεστή σου τη φωλιά.
Εγώ έκλεισα στο θάνατο το μάτι,
Κι εσύ παίρνεις τη ζωή στα σοβαρά.

Ταξιδιάρικα πούλια εγώ έχω φίλους,
Κι εσύ λες πως έχεις κάτι κολλητούς.
Εγώ ψάχνω τους χαμένους μου τους ήλιους,
Πες μου εσύ τι ψάχνεις μέσα στους καπνούς.
Τι Ψάχνεις. Τι ψάχνεις...


ΤΟ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ
Στίχοι: Κώστας Στάθης
Μουσική: Κώστας Λογοθετίδης
Πρώτη εκτέλεση: Γιώργος Λιανός

Μου λέγανε καλό παιδί να γίνω
δικαίωμα κανένα να μη δίνω
Κι αν μ' ενοχλούνε διάφορα,να τα περνώ αδιάφορα
σε όλα τα παράλογα τα μάτια μου να κλείνω

Μα εγώ ζητάω απ' τη ζωή το κάτι παραπάνω
και δεν υποχωρώ
ας με περνάνε για τρελό συμβιβασμούς δεν κάνω
Μα εγώ ζητάω απ' τη ζωή το κάτι παραπάνω
και δεν υποχωρώ
πως ότι πιστεύω κι αγαπώ στοιχηματίζω πάνω

Μου λέγανε ν' αλλάξω το κομμάτι
αν θέλω στη ζωή να κάνω κάτι
Κι αν βλέπω γύρω κρίματα,να κάνω πίσω βήματα
τους θύτες και τα θύματα να δω με ίδιο μάτι

Μα εγώ ζητάω απ' τη ζωή το κάτι παραπάνω
και δεν υποχωρώ
ας με περνάνε για τρελό συμβιβασμούς δεν κάνω
Μα εγώ ζητάω απ' τη ζωή το κάτι παραπάνω
και δεν υποχωρώ
πως ότι πιστεύω κι αγαπώ στοιχηματίζω πάνω

ΦΕΥΓΕΙΣ
Στίχοι: Κώστας Στάθης
Μουσική: : Εκείνος και Εκείνος
Πρώτη εκτέλεση: Εκείνος και Εκείνος

Φεύγεις, όπως φεύγουνε τα τρένα στο σταθμό
Όπως πετάνε τα πουλιά για άλλες πατρίδες
Φεύγεις και 'γω μένω μέσα στον καπνό
Να μετράω τις ψυχής μου τις ρυτίδες

Φεύγεις χάνεσαι μακριά
Φεύγεις γι' άλλα καλοκαίρια
Και μ' αφήνεις πάλι εδώ
Δίχως ουρανό κι αστέρια
Φεύγεις, Φεύγεις

Φεύγεις, όπως φεύγουνε οι μέρες βιαστικά
Όπως σαλπάρουν τα καράβια για άλλα μέρη
Φεύγεις και μ' αφήνεις μες την παγωνιά
Σαν ζητιάνο να σου απλώνω πια το χέρι

Φεύγεις χάνεσαι μακριά
Φεύγεις γι' άλλα καλοκαίρια
Και μ' αφήνεις πάλι εδώ
Δίχως ουρανό κι αστέρια
Φεύγεις, Φεύγεις


ΦΥΓΗ
Στίχοι: Κώστας Στάθης
Μουσική: : Εκείνος και Εκείνος
Πρώτη εκτέλεση: Εκείνος και Εκείνος

Κι αν φύγω μακριά σου τι θ' αλλάξει
Αν σ' αγαπάω όπως σ' αγαπώ
Αν η καρδιά μου δεν σε ξεπεράσει
Όπου κι να 'μαι θα 'μαι πάντοτε εδώ
Πάντοτε εδώ

Φυγή δεν ειν' το σώμα μου να πάρω μακριά σου
Είναι να θέλει κι η ψυχή να φύγω από κοντά σου

Κι αν φύγω μακριά σου τι θα γίνει
Αφού για σένα θα πονάω όπως πονώ
Η φλόγα της καρδιάς μου αφού δεν σβήνει
Όπου κι να 'μαι θα 'μαι πάντοτε εδώ
Πάντοτε εδώ

Φυγή δεν ειν'το σώμα μου να πάρω μακριά σου
Είναι να θέλει κι η ψυχή να φύγω από κοντά σου

Κι αν φύγω μακριά σου τι θ' αλλάξει
Αν σ' αγαπάω όπως αγαπώ
Όπως σ' αγαπώ


ΦΩΤΙΑ ΘΑ ΡΙΞΩ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ
Στίχοι: Κώστας Στάθης
Μουσική: : Εκείνος και Εκείνος
Πρώτη εκτέλεση: Εκείνος και Εκείνος

Μέσα στα μάτια σου η αγάπη ένας ήλιος
Ήλιος που λάμπει στο δικό μου ουρανό
Θέλω να είμαι εγώ ο καλύτερός σου φίλος
Θέλω να είμαι η αγάπη σου εγώ
Θέλω να είμαι εγώ ο καλύτερός σου φίλος
Θέλω να είμαι η αγάπη σου εγώ

Φωτιά θα ρίξω στη φωτιά
Το πάθος να μη σβήσει
Ο ήλιος μες στα μάτια σου
Ποτέ του να μη δύσει
Φωτιά θα ρίξω στη φωτιά
Το πάθος να μη σβήσει

Μέσα στα μάτια σου δυο κρυφά μαργαριτάρια
Κι εγώ να νιώθω πως για σένα μόνο ζω
Στα χέρια μου κρατώ τόσα όνειρα φεγγάρια
Και το φιλί σου στο λαιμό μου φυλαχτό
Στα χέρια μου κρατώ τόσα όνειρα φεγγάρια
Και το φιλί σου στο λαιμό μου φυλαχτό

22 Νοε 2008

ΖΟΥΓΑΝΕΛΗΣ, ΜΠΟΥΛΑΣ, ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ΘΗΒΑΙΟΣ


Όχι απλά ένα θέατρο
Η συνάντηση των Γιάννη Ζουγανέλη, Σάκη Μπουλά, Βασίλη Παπακωνσταντίνου (φίλοι από την εποχή του Αχ Μαρία) και Χρήστου Θηβαίου στην Ακτή Πειραιώς και στην παράσταση Γίναμε θέαμα δεν είναι απλά ένα θέαμα. Συνιστά, αντίθετα, μια πολύπλευρη και ολοκληρωμένη πρόταση για το τι μπορεί να σημαίνει ο όρος νυχτερινή διασκέδαση σήμερα, χωρίς να ντρέπεται κανείς να τον προφέρει. Δύο είναι οι σταθερές της παράστασης: πολλή και καλή σάτιρα (στην οποία συμβάλουν ο εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενος Σωτήρης Καλυβάτσης, ο βίντεο-προτζέκτορας, και…η μονή Βατοπεδίου) καθώς και πολύ και καλό τραγούδι.
Το Γίναμε θέαμα χαρακτηρίζεται από αντιθέσεις και ανατροπές. Ο Θηβαίος δεν ακολουθεί τους εξωστρεφείς ρυθμούς της παράστασης αλλά εκπέμπει τη δική του εσωτερικότητα, δίνοντας επιπλέον μια μικρή γεύση από τους Πέτρινους Κήπους.
Η ερμηνεία του εκπέμπει λεπτές μουσικές αποχρώσεις, τις οποίες το κοινό φαίνεται κάποιες στιγμές να μην μπορεί να ακολουθήσει.
Αγαπητέ θαμώνα, είναι δείγμα πολιτισμού να αφήσεις το θορυβώδες πιρούνι σου για να ταξιδέψεις με έναν Άμλετ στη Σελήνη. Κάποιοι ίσως βρουν τη σύνθεση ανάμεσα στα σατιρικά κομμάτια της παράστασης και στις μπαλάντες του Θηβαίου κάπως αδύναμη. Κάποιοι άλλοι ίσως συναντήσουν εκεί έναν ευπρόσδεκτο αιφνιδιασμό.
Ο Παπακωνσταντίνου κινείται στην ηλεκτρική διαδρομή του από τη Βικτώρια στον Σεμπάστιαν, με τη συνοδεία της δεκαμελούς ορχήστρας και των εξαιρετικών φωνών της Μαρίνας Σάττι και της Αντιγόνης Ψυχράμη. Ταυτόχρονα, αποκαλύπτειτην επάρκειά του ως λαϊκός τραγουδιστής, περνώντας από τον Θεοδωράκη στον Ζαμπέτα και από το Άδειο μου πακέτο στην Πριγκιπέσσα. Εκτός από την ακμαιότατη φωνή του Παπακωνσταντίνου, κρατάμε και τη μεγαλόφωνη προειδοποίησή του: «Αν δεν ξέρουμε από πού ερχόμαστε, δεν ξέρουμε και πού πάμε».
Αξιοσημείωτη είναι η συνύπαρξή του επί σκηνής με τον Θηβαίο, ανάμεσα στα άλλα, μας πηγαίνει στα μέρη της ζωντανής ηχογράφησης Νταλάρα – Παπακωνσταντίνου από το Αττικόν.
Ο Ζουγανέλης είναι η ψυχή της παράστασης, έχοντας την ικανότητα να παράγει παύσεις χωρίς να σιωπά, να αυτοσχεδιάζει χωρίς να εκχυδαΐζει (ακόμα και όταν τα σεξουαλικού περιεχομένου αστεία διεκδικούν μια μεγάλη μερίδα του σεναρίου).
Ως ένας homo universals του θεάματος, συναντά τον Σάκη Μπουλά, κάνοντας μια παράσταση από μόνοι τους. Εκτός από το καυστικό χιούμορ του, ο Μπουλάς επιδεικνύει και τις φωνητικές του επιδώσεις σε τραγούδια του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα (περυσινού συνοδοιπόρου), σε ρέγγε και βυζαντινούς ψαλμούς.
Τέλος, σημειώστε το όνομα της Αγγελικής Κωστάκη. Η νεαρή τραγουδίστρια, πιανίστα και ακορντεονίστρια, είναι ίσως η αποκάλυψη της παράστασης, ως η Ελληνίδα Amy Winehouse.


ΠΗΓΗ: ΔΙΦΩΝΟ

''ΑΚΑΠΕΛΑ'' - ΡΟΖΑ

Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
Πρώτη εκτέλεση: Δημήτρης Μητροπάνος

Τα χείλη μου ξερά και διψασμένα
γυρεύουνε στην άσφαλτο νερό
περνάνε δίπλα μου τα τροχοφόρα
και συ μου λες μας περιμένει η μπόρα
και με τραβάς σε καμπαρέ υγρό

Βαδίζουμε μαζί στον ίδιο δρόμο
μα τα κελιά μας είναι χωριστά
σε πολιτεία μαγική γυρνάμε
δε θέλω πια να μάθω τι ζητάμε
φτάνει να μου χαρίσεις δυο φιλιά

Με παίζεις στη ρουλέτα και με χάνεις
σε ένα παραμύθι εφιαλτικό
φωνή εντόμου τώρα ειν' η φωνή μου
φυτό αναρριχώμενο η ζωή μου
με κόβεις και με ρίχνεις στο κενό

Πώς η ανάγκη γίνεται ιστορία
πώς η ιστορία γίνεται σιωπή
τι με κοιτάζεις Ρόζα μουδιασμένο
συγχώρα με που δεν καταλαβαίνω
τι λένε τα κομπιούτερς κι οι αριθμοί

Αγάπη μου από κάρβουνο και θειάφι
πώς σ' έχει αλλάξει έτσι ο καιρός
περνάνε πάνω μας τα τροχοφόρα
και γω μέσ' στην ομίχλη και τη μπόρα
κοιμάμαι στο πλευρό σου νηστικός

Πώς η ανάγκη γίνεται ιστορία
πώς η ιστορία γίνεται σιωπή
τι με κοιτάζεις Ρόζα μουδιασμένο
συγχώρα με που δεν καταλαβαίνω
τι λένε τα κομπιούτερς κι οι αριθμοί

21 Νοε 2008

ROCK ΣΑΝ ΖΩΓΡΑΦΙΑ


Τι σχέση έχει το rock με τη ζωγραφική; Μεγάλη, μιας και οι μουσικοί, καλλιτεχνικές φύσεις με ανησυχίες, όταν ‘‘λοξοδρομούσαν’’ από τις νότες έπιαναν το πινέλο.
• To εξώφυλλο του ομώνυμου ντεμπούτο των Stone Roses δεν ήταν τίποτε άλλο από έναν πίνακα του Τζον Σκουάιερ, κιθαρίστα του γκρουπ και προφανή καλλιτεχνική φύση. Η επιρροή του ζωγράφου Τζάκσον Πόλοκ ήταν προφανής στο ιστορικό εξώφυλλο που έχει εκτεθεί μαζί με άλλα έργα του Σκουάιερ σε εκθέσεις που έχει διοργανώσει, όπως η Artworks 1988-2006.
• Ο Σιντ Μπάρετ, ο μακαρίτης ηγέτης των Pink Floyd, θεωρούσε τον εαυτό του πρώτα ζωγράφο και μετά μουσικό. Όταν είχε αποτραβηχτεί από την καθημερινότητα εξακολουθούσε να ζωγραφίζει μεγάλα σε διαστάσεις έργα, καταστρέφοντας όσα δε θεωρούσε τέλεια. Πολλές φορές ορισμένα δεν κατάφερνε να τα τελειώσει, αφού πολλοί φανατικοί οπαδοί πηδούσαν το φράκτη και έκλεβαν τα πινέλα του από το τραπέζι που είχε έξω από το σπίτι του.
• Ένα μέρος από το διάσημο πίνακα του Ιερώνυμου Μπος, Κήπος των Γήινων Απολαύσεων, χρησιμοποίησαν στο εξώφυλλο του δίσκου τους One Nation Underground. Αλλά δεν ήταν οι μόνοι. Λεπτομέρεια του ίδιου πίνακα έχει βρεθεί και σε εξώφυλλα των Deep Purple και των Dead Can Dance.
• ‘‘Όταν η ζωγραφική μου δε βγάζει πουθενά, σηκώνομαι και πιάνω την κιθάρα’’. Τάδε έφη Τζόνι Μίτσελ, που τη ζωγραφική της μπορεί να την εκτιμήσει κανείς κοιτάζοντας την πλειοψηφία των δίσκων της, μιας και πρόκειται για πίνακές της.
Εξαιρετική ζωγράφος, ξεκίνησε από τα 10 της χρόνια, όταν βρέθηκε να αναρρώνει από πολιομυελίτιδα. Πολλές οι εκθέσεις της, που αποδεικνύουν πως τα καταφέρνει το ίδιο καλά και στα τοπία και στα πορτρέτα, αλλά και στην pop art.
• Την Κραυγή, το πλέον διάσημο έργο του Νορβηγού ζωγράφου Έντβαρντ Μουνκ, χρησιμοποίησαν στο εξώφυλλό τους οι Νεοϋορκέζοι Morgen στο ένα και μοναδικό ομώνυμο άλμπουμ τους το 1969.
• Ως έναν από τους καλύτερους εξπρεσιονιστές ζωγράφους έχουν χαρακτηρίσει πολλοί ειδικοί τον Captain Beefheart, που έχει αποσυρθεί εδώ και χρόνια, ζωγραφίζοντας ακραία και καινοτόμα κατά πολλούς. Αν και αρχικά αντιμετωπίστηκε με δυσπιστία από το κοινό της ζωγραφικής, ο Beefheart έχει εξελίξει πάρα πολύ την τέχνη του, με τις περισσότερες επιρροές να προέρχονται από το έργο των Πάμπλο Πικάσο και Φραντζ Κλάιν.
• Η συνεργασία του Ρότζερ Ντιν με τους Yes, έχει αποτυπωθεί με τον καλύτερο τρόπο στα φανταστικά εξώφυλλα που σχεδίασε για το γκρουπ καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του.
• Ο πολύς Πιτ Ντόχερτι παρουσίασε σε έκθεση στο Λονδίνο τον περασμένο Μάιο πίνακες που είχε ζωγραφίσει με το ίδιο του το αίμα, με βασικό στόχο να αποδείξει την αθωότητά του απέναντι στις κατηγορίες πως είχε κάνει ένεση ηρωίνης σε μία γυναίκα οπαδό του. Ο Ντόχερτι τελείωσε τους πίνακες της έκθεσης μέσα σε 6 μήνες, και χρέωνε τον καθένα γύρω στις 1000 λίρες.
• Ο Έλτον Τζον είναι μανιώδης συλλέκτης και εκτός από τα γνωστά, παπούτσια και καπέλα δηλαδή, συλλέγει και πίνακες ζωγραφικής, με προτίμηση σ’ εκείνους του 19ου αιώνα.
• Σουρεαλιστικά και σκοτεινά χαρακτηρίζονται τα σχέδια του Κερτ Κομπέιν, που επίσης έχουν εκτεθεί. Σκελετοί και εξωγήινοι ήταν τα αγαπημένα του θέματα, που για ένα διάστημα τα σχεδίαζε ανακατεύοντας τις μπογιές με το αίμα και το σπέρμα του. Όπως λέγεται, το 1992 ο Κομπέιν έκανε ένα διάλειμμα έξι μηνών από την τρέλα των Nirvana στο Λος Άντζελες, όπου σκέφτηκε σοβαρά να αφήσει τη μουσική για να ακολουθήσει καριέρα στα visual arts.
• Η περίφημη ‘‘Μπανάνα’’ είναι το πιο γνωστό rock εξώφυλλο του Άντι Γουόρχολ, που σχεδίασε και τα Sticky Fingers και Love You Live των Rolling Stones. Επίσης, δική του δουλειά ήταν και το άλμπουμ του Λένον, Men Love Avenue (1986).
• Δεν είναι μόνο το εξώφυλλο των The Good, The Bad and the Queen, που έχει ζωγραφίσει ο πρώην Clash, Πολ Σίμονον. Tα τελευταία 15 χρόνια ζωγραφίζει, με την πιο πρόσφατη μάλιστα έκθεσή του, From Hammersmith to Greenwich, να επικεντρώνεται στον ποταμό Τάμεση. Βρίσκει το φως του Λονδίνου ‘‘πολύ δύσκολό’’ για να ζωγραφίσει κανείς.
• Σε πολλά κολέγια και γκαλερί του Όστιν στο Τέξας μπορεί να βρει κανείς τα αυθεντικά σχέδια που χρησιμοποιήθηκαν στα εξώφυλλα και στα booklets των άλμπουμ των Trail of Dead. Πρόκειται για δουλειές του κιθαρίστα του γκρουπ Κόνραντ Κίλι και του εδώ και πολλά χρόνια συνεργάτη του Τζέιμς Όλσεν.
• Γνωστοί πίνακες που χρησιμοποίησαν συγκροτήματα στα εξώφυλλά τους:
Το Μέρος από μηχανή θεάματος της Ελιέζερ Λισίτσκι στο Here Comes Everybody των Wake.
Οι Αναμνήσεις ενός Αγίου του Ρενέ Μαγκρίτ στο Visions της Γλάντις Νάιτ.
Ο Ίκαρος του Ανρί Ματίς στο The Majesty of the Blues του Γουίντον Μαρσάλις.
Η Μέρα Χαρωπή του Γουίλιαμ Μπλέικ στο Grave New World των Strawbs.
Ο Θρίαμβος του Θανάτου του Πίτερ Μπρέγκελ στο ομώνυμο ντεμπούτο των Sunday Funnies.
• Και οι Matisse φυσικά πήραν το όνομά τους από το διάσημο ζωγράφο.



ΠΗΓΗ:pop-rock

''ΑΚΑΠΕΛΑ'' - ΘΕΛΕΙ ΜΑΓΚΙΑ

Στίχοι: Ευσταθία
Μουσική: Ευσταθία
Πρώτη εκτέλεση: Φίλιππος Πλιάτσικας & Ευσταθία (Ντουέτο)

Αν τύχει και μ΄ ερωτευτείς
πολλά μπορεί να υποστείς
απ΄ τις αρχές θα΄ ναι μεγάλες οι κυρώσεις
Οι ανυπότακτες καρδιές
φέρουν πολύ βαριές ποινές
γι΄ αυτό καλύτερα σε μένα
μην ενδώσεις
Θέλει μαγκιά για ν΄ αρνηθείς
της σιγουριάς τα κυβικά
για έναν έρωτα να πεις
εγώ θα ζω με δανεικά
θέλει μαγκιά για να δοθείς
σε ένα πάθος δυνατό
μα εσύ μωρό μου δεν διαθέτεις απ΄ αυτό

Αν τύχει και μ΄ ερωτευτείς
θα χάσεις την καλή δουλειά
και θα διωχτείς απ ΄την μεγάλη εταιρεία
Κι εκεί που όλα πάν΄ καλά
με σπίτια και εξοχικά
στο δρόμο θα βρεθείς
χωρίς να έχεις μία
Θέλει μαγκιά για ν ΄ αρνηθείς
της σιγουριάς τα κυβικά
για έναν έρωτα να πεις
εγώ θα ζω με δανεικά
θέλει μαγκιά για να δοθείς
σε ένα πάθος δυνατό
μα εσύ μωρό μου δεν διαθέτεις απ΄ αυτό

Θέλει μαγκιά να μπορέσεις να δεις
τη ζωή καθαρά και να πεις γεια χαρά
Σ΄ ότι σε δένει σε κρατάει στη γη
και δεν σ΄ αφήνει να πετάς σαν πουλί
Όμως το βόλεμα είναι βόλεμα μωρό μου
πού ν΄ αφήσεις τη χλιδή μια αξία σταθερή
και να γυρίσεις πάλι στα ζόρια τα ίδια
αυτό το κάνουν μόνο όσοι έχουν μεγάλα ....
Θέλει μαγκιά για ν΄ αρνηθείς
της σιγουριάς τα κυβικά
για έναν έρωτα να πεις
εγώ θα ζω με δανεικά
θέλει μαγκιά για να δοθείς
σε ένα πάθος δυνατό
μα εσύ μωρό μου δεν διαθέτεις απ΄ αυτό

Θέλει μαγκιά να μπορέσεις να δεις
τη ζωή καθαρά και να πεις γεια χαρά
Σ΄ ότι σε δένει σε κρατάει στη γη
και δεν σ΄ αφήνει να πετάς σαν πουλί

20 Νοε 2008

ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ, ΡΙΤΑ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΙΛΤΟΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ


Πάμε ξανά στη σκηνή.
Για πρώτη φορά επί σκηνής και συγκεκριμένα στο Σταυρό του Νότου ο Θάνος Μικρούτσικος συναντά τον Μίλτο Πασχαλίδη και μας καταθέτουν μια σύγχρονη, ιδιαίτερη μουσική πρόταση. Ο Πασχλίδης ερμηνεύει με σεβασμό μερικά από τα κομμάτια του Μικρούτσικου, όχι πάντα με απόλυτη επιτυχία. Εκείνος που ξεχωρίζει, μακράν, είναι φυσικά ο Θάνος Μικρούτσικος τόσο για το πάθος του όσο και για τη μετάδοση ενέργειας στους υπόλοιπους πάνω στη σκηνή. Από ένα τόσο μεγάλο ρεπερτόριο προφανώς είναι δύσκολο να επιλέξει κανείς τραγούδια για μόνο τρεις ώρες. Έτσι λοιπόν , μέχρι να συμπεριληφθούν τα γνωστά κι αγαπημένα, ο χρόνος έχει ήδη τελειώσει. Παρ’όλα αυτά, ήταν ένα σωστά δομημένο λάιβ με αρκετές δόσεις Καββαδία, ενώ ο Μίλτος Πασχαλίδης είχε τον περιορισμένο αναγκαστικά προσωπικό του χώρο. Με το διάλειμμα να καλύπτεται από τους 7 νάνους στο s/s Cerynia, το θορυβώδες κοινό προσηλώνεται. Η γυναικεία φωνή της παρέας, η Ρίτα Αντωνοπούλου, λίγο αμήχανη στην αρχή, προσπαθεί να πάρει τον αέρα της σκηνής και τα καταφέρνει μια χαρά. Με το τέλος της παράστασης δικαιώνει τον Θάνο Μικρούτσικο για την επιλογή του.
ΠΗΓΗ: ΔΙΦΩΝΟ

''ΑΚΑΠΕΛΑ'' - ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΡΓΑ

Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
Πρώτη εκτέλεση: Άλκηστις Πρωτοψάλτη

Λες και τρώμε το χειμώνα παγωτό.
Λες και πέφτουμε σε τοίχους μ' εκατό.
Έτσι ανάποδα λυγάω το βράδυ αυτό
του νου τη βέργα.

Λες και η στάθμη της αγάπης πάει να βρει
πόσοι κρύβονται στη λάσπη θησαυροί.
Πώς κοπήκανε στα δάχτυλα οι σταυροί
γι' ανθρώπων έργα.

Αδιόρθωτα τα μάτια κι οι καρδιές
με κουμπιά και φερμουάρ κατεστραμμένα
δυο κουβέντες μου σου πέσανε βαριές
κι αποφάσισες να ζεις χωρίς εμένα.

Λες και στρώσαμε τον Αύγουστο χαλί
λες και βγήκε τ' ασανσέρ σ' ένα κελί
που ένας το βλέπε το φως γι' ανατολή
κι άλλος για δύση.

Λες και μέσα μας τ' αντίθετα τραβάν
να ψηφίσουνε στο ίδιο παραβάν
σαν αιώνιο Ιησούν ή Βαραβάν
του ανθρώπου η φύση.

19 Νοε 2008

Marky Ramone live 6/12/2008


O Marky επιστρέφει στην Αθήνα, το Σάββατο 6 Δεκεμβρίου, σαν ο extra special guest του 2ου Screamin Athens Horror Festival στο Gagarin 205. Ο τελευταίος των Ramones, θα παίξει live με την μπάντα του, χαρίζοντας μας (όπως είναι ήδη επιβεβαιωμένο) ένα super live show!
Δελτίο τύπου:
Marky Ramone
Live @ Gagarin 205
Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2008
Στα πλαίσια του 2ου Screamin’ Athens Horror Festival
Οι πόρτες για αυτό το μοναδικό σόου θα ανοίξουν στις 22:00… και όποιος φοβάται… πάει και κοιμάται!
«Είναι καθήκον μου να διατηρώ ζωντανούς τους Ramones» ψιθυρίζει με την αργή μπάσα φωνή του ο Marky ... "Πρέπει με κάποιον τρόπο να κάνω τα νέα παιδιά να νιώσουν την ένταση που απελευθερώναμε παλιά !"...
“Θα προτιμούσα να μην είμαι ο μόνος Ramone που συνεχίζει να παίζει, όμως έτσι είναι η ζωή. Είναι τιμή για μένα να κρατάω την κληρονομιά. ... Είναι υπέροχο να βλέπεις μπάντες όπως τους U2, τους Pearl Jam και τους Metallica να έχουν επιρροές από εμάς... Μακάρι να ήταν εδώ ο Joey, ο Johnny και ο Dee Dee και να το έβλεπαν!”
Όταν ανέβηκε στη σκηνή δεν είχαμε πια καμιά αμφιβολία! Με μια μπάντα δυναμίτη από πιτσιρικάδες που βρήκε στην Αργεντινή, μας ξεσήκωσε όλους!
Τα φαντάσματα του Joey, του Dee Dee και του Johnny χαμογελούσαν κάπου στα παρασκήνια του ουρανού.. Ηey-Ho- Let s go! Και οιπρώτες γραμμές χόρευαν bongo μανιασμένα “I Wanna Be Sedated”, “Bad Brain”, “The KKK Took My Baby Away”, “Pinhead”, “Pet Sematary”, “Poison Heart” !!!
Ο Marky, το αγόρι που με τις μπακέτες των drums του άλλαξε τα beat του Rock N Roll "τα σπάει" ...κι εμείς μαζί του !
O τελευταίος των Ramones θα προλογίσει επίσης και την αγαπημένη του ταινία τρόμου – άλλωστε είναι και fan του είδους- Λεπτομέρειες για το ποια είναι η τελευταία θα ανακοινωθούν σύντομα…
Αυτό που πρέπει να κρατήσετε είναι η ημερομηνία – 6 Δεκεμβρίου και το γεγονός του ότι τα εισιτήρια για το live θα βρίσκονται σύντομα σε προπώληση στο Ticket House και την www.ticketpro.gr

Τιμή εισιτηρίου 25 €
Αν κρίνουμε από το προηγούμενο sold out show του Μarky στο Gagarin και από την αφοπλιστική του εμφάνιση στο Rockwave καλά θα κάνετε να βιαστείτε !!!

ΤΙ ΕΙΠΑΜΕ ??? ΗΕΥ – ΗΟ LET’S GO !!!!

ΠΗΓΗ:pop-rock

''ΑΚΑΠΕΛΑ'' - ΑΜΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ

Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας
Πρώτη εκτέλεση: Μαρινέλλα

Κι άλλη μέρα πέρασε να σε περιμένω
κι άλλο Σαββατόβραδο έφυγε χαμένο
κι ο καημός με άρπαξε πάλι απ' τον ώμο
θάμπωσαν τα μάτια μου να κοιτώ στο δρόμο

Άμα δείτε το φεγγάρι
να του πείτε να μη βγει
να μη δει τα δάκρυά μου
που πλημμύρισαν τη γη

Το σκοτάδι χίμηξε απ' το παραθύρι
το κρασί σου πάγωσε μέσα στο ποτήρι
φάνηκαν στο πέλαγο κάτι πυροφάνια
πέλαγος ατέλειωτο κι η δική μου ορφάνια

Άμα δείτε το φεγγάρι
να του πείτε να μη βγει
να μη δει τα δάκρυά μου
που πλημμύρισαν τη γη

14 Νοε 2008

ΒΟΙΩΤΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ - ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΪΝΤΑΝΑΣ


Στις 8 Οκτωβρίου στον Ορχομενό συναντήθηκα με δυο φοβερά φιλόξενους και ευγενικούς ανθρώπους, την κυρία Αικατερίνη (Ρίνα) κόρη, και την κυρία Γρηγορία εγγονή του αείμνηστου Γεωργίου Μεϊντανά. Θα ήθελα να τις ευχαριστήσω για τις πληροφορίες, το φωτογραφικό υλικό, καθώς επίσης για τον μοναδικό δίσκο 33 στρ. με στοίχους μουσική και ερμηνεία του Γιώργου Μεϊντανά ηχογραφημένο στην Αμερική, που μου χάρισαν.











Ήταν τόσα πολλά αυτά που έμαθα που θα μπορούσα να έγραφα βιβλίο. Θα μοιραστώ μαζί σας την βιογραφία και την δισκογραφία του, για να μάθουν και οι νεότερες γενιές ότι η Βοιωτία γέννησε μια καταπληκτική φωνή που στις μέρες μας σπανίζει. Μόνο αν ακούσει κάποιος ερμηνείες του θα καταλάβει τι εννοώ.

Ο μεγάλος τραγουδιστής και ιεροψάλτης Γιώργος Μεϊντανάς, γεννήθηκε στο Θούριο Βοιωτίας στις 29 Ιουνίου του 1909 από γεωργική οικογένεια. Ο πατέρας του Ιωάννης και η μητέρα του Αικατερίνη είχαν άλλα τρία παιδιά, τον Βασίλη, τον Νίκο και την Βαγγελίτσα. Ο Γιώργος ήταν ο μεγαλύτερος Είχαν καλή οικονομική άνεση καθώς καλλιεργούσαν μεγάλες εκτάσεις γης.

Σε ηλικία 11 ετών χάνει την μητέρα του από υπερκόπωση και κρυολογήματα και ο πατέρας του μένει μόνος με τέσσερα παιδιά. Στην οικογένεια δημιουργούνται πολλά προβλήματα μετά τον χαμό της Αικατερίνης η οποία ήταν η ψυχή της οικογένειας. Ο Ιωάννης έχει στη Πάτρα έναν φίλο Ιερωμένο, τον Γέροντα Προκόπιο. Εκεί στέλνει τον Γιώργο να πάει σχολαρχείο και να παρακολουθήσει βυζαντινή μουσική καθώς είχε κλίση στη μουσική από μικρή ηλικία

Ο Γέροντας Προκόπιος τον είχε σαν γιό του και τον βοήθησε πολύ, και σ’ αυτόν όφειλε τα πάντα στη μουσική παιδεία και την γραμματική του μόρφωση. Δάσκαλοί του, ο αόμματος Θεόδωρος Αθανασόπουλος, ο περίφημος ιεροψάλτης Κυριάκος Μαυρίδης, που ήταν για πολλά χρόνια τραγουδιστής στου Χαμίτ Πασά το χαρέμι και ο Λάμπρος Σχοινάς. Από τα 15 του χρόνια ανεβαίνει πάνω στο ψαλτήρι και ψέλνει

Το 1927 κατατάσσεται εθελοντής στρατιώτης στη Λαμία. Εκεί έψαλε πολλές φορές στους Αγίους Θεοδώρους και του άρεσε να τραγουδά τα αγαπημένα του δημοτικά τραγούδια, κυρίως τα κλέφτικα.

Το 1929 παντρεύεται την Γρηγορία Μπασούλου Γεωργοπούλου και αποκτά δύο παιδιά μαζί της, τον Ιωάννη και την Αικατερίνη (Ρίνα) την οποία είχα την τιμή να γνωρίσω και να μιλήσω μαζί της. Ο Ιωάννης έφυγε από τη ζωή πριν από λίγους μήνες.
Λίγο αργότερα ο Γιώργος Μεϊντανάς, διορίζεται ψάλτης σε διάφορες εκκλησίες, παρ’ ότι παίρνει 1000 δρχ. το μήνα, μεγάλο ποσό για έναν ψάλτη την εποχή εκείνη, δύσκολα τα βγάζει πέρα αυτός και η οικογένειά του.

Μια μέρα ενώ έψελνε στον Άγιο Αθανάσιο στο Πυρί της Θήβας, τον ακούει ο τραγουδιστής δημοτικών τραγουδιών της εποχής εκείνης Δήμος Μπενέτος, και μόλις τελείωσε η λειτουργία τον πλησίασε και του λέει: «τι κάνεις εδώ ρε, κάθεσαι και ψέλνεις, εσύ θα γίνεις μεγάλος τραγουδιστής. Έλα κοντά».

Το 1931 πήγε για πρώτη φορά και τραγούδησε σε πανηγύρι και πήρε 3500 δρχ. σε δυο μέρες. Από τότε ακολούθησε το τραγούδι αν και πάντα είχε στην καρδιά του την ψαλτική. Συνεργάστηκε με μεγάλους μουσικούς όπως ο Γιώργος Μιχαλόπουλος, ο Βασίλης Σαλέας, ο Γιώργος Ανεστόπουλος, ο Γιώργος Κόρος, η Τασία Βέρρα και πάρα πολλοί νεότερης γενιάς

Το 1934 ηχογραφεί δυο τραγούδια, (1) Ο ΣΩΤΗΡΧΑΙΝΑΣ, (2) ΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΟΠΟΥΛΑ στις 78 στρ. στην δισκογραφική εταιρία Columbia και στα δύο τραγούδια παίζει κλαρίνο ο Γιώργος Μιχαλόπουλος.

Ο Γιώργος Μεϊντανάς δεν τραγούδησε ξανά σε δίσκο 78 στρ. γιατί ήταν αντίθετος με τις δισκογραφικές εταιρίες θεωρώντας ότι εκμεταλλεύονται τους καλλιτέχνες. Τραγουδάει όμως σε πανηγύρια σε γάμους, σε διάφορα κέντρα, και για ένα μεγάλο διάστημα στον ΕΛΑΤΟ στην πλατεία Λαυρίου.

Το 1959 φεύγει για την Αμερική ο Γιώργος Ανεστόπουλος και ο Βασίλης Σαλέας σολίστες στο κλαρίνο, και παίρνουν μαζί και τον Μεϊντανά ο οποίος ριζώνει εκεί και γυρίζει σε όλες τις μεγάλες πόλεις διασκεδάζοντας την ομογένεια και ψέλνοντας σε Ελληνικές ορθόδοξες εκκλησίες.

Το 1964 ο Βασίλης Σαλέας πείθει τον Μεϊντανά να ηχογραφήσουν έναν L.P. δίσκο στην εταιρία ΑΛΕΚΤΩΡ του Σταυρακάκη. Έτσι ηχογραφείται ο δίσκος: Η ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ.
Το 1970 ο Γ. Μεϊντανάς επιστρέφει στην Ελλάδα και εγκαθίσταται μόνιμα στον Ορχομενό όπου ζει με την οικογένειά του, την γυναίκα του Γρηγορία και τα δυο παιδιά του Γιάννη και Ρίνα. Είχε την ευτυχία να δει πολλά εγγόνια και δισέγγονα.

Έψελνε κάθε Κυριακή στην εκκλησία της κοίμησης της Θεοτόκου, αγωνιζόταν για το δημοτικό τραγούδι με διάφορες εκπομπές που έκανε σε ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια και συμμετείχε σε όλες τις εκδηλώσεις που έκαναν οι πολιτιστικοί φορείς της Βοιωτίας και είχαν σχέση με τη μουσική και το δημοτικό τραγούδι.

Τον Αύγουστο του 1995 ο Μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας Ιερώνυμος, του απονέμει το Χρυσό Σταυρό της Ιεράς Μητροπόλεως που είναι η ανώτατη τιμητική διάκριση της Βοιωτικής Εκκλησίας.

Ο Γιώργος Μεϊντανάς πέθανε στις 22 Μαΐου του 1999 στο σπίτι του στον Ορχομενό.


Υ.Γ. Η σειρά με την οποία εμφανίζονται οι φωτογραφίες στην ανάρτηση είναι τυχαία.








ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ:
1976 ΤΣΑΜΙΚΑ



1976 ΚΛΕΦΤΙΚΑ



1977 ΚΛΕΦΤΙΚΑ Νο2



1978 ΚΑΛΑΜΑΤΙΑΝΑ Νο2 «Ωραία Αιγιώτισσα»



1980 ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΪΝΤΑΝΑΣ «Του Μεϊντανά το άχτι»



1981 ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΧΟΡΕΥΤΙΚΑ



1981 Η ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ


1985 ΣΤΟΥΣ ΛΟΓΓΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΡΕΜΑΤΙΕΣ



ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΥΜΝΟΙ

13 Νοε 2008

Jack DeJohnette (Τζακ Ντε Τζονέτ)


Το όνομα Jack DeJohnette λέει πολλά, καθώς είναι στο επίκεντρο της σύγχρονης τζαζ εδώ και δεκαετίες. Αναμφίβολα και αδιαμφισβήτητα είναι ένας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους ντράμερ - σε ένα πάνθεον που περιλαμβάνει μυθικά ονόματα όπως αυτά των Art Blakey, Roy Haynes, Elvin Jones ή Tony Williams. Προέρχεται από το Σικάγο και άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστός στα μέσα των sixties ως μέλος του τζαζ/ψυχεδελικού κουαρτέτου του Charles Lloyd (στο οποίο έπαιζε και ο Keith Jarrett). Από εκείνη την περίοδο ξεκινάει μια δημιουργική σχέση με τον Jarrett, που κρατάει μέχρι σήμερα. Επίσης, ο DeJohnette ήταν μέλος του ηλεκτρικού γκρουπ του Miles Davis από το 1969 ως το 1972 (από το «Bitches Brew» και μετά). Από τις αρχές των seventies γράφει ιστορία μέσα από δικά του ή συνεργατικά σχήματα όπως οι Gateway, οι Compost, οι Directions, οι New Directions, οι Special Edition κ.ά., όλα κομμάτια του συνόλου της σύγχρονης τζαζικής αισθητικής - και δισκογραφίας. Και βέβαια, από τις αρχές των eighties ο Jack DeJohnette αποτελεί το 1/3 αυτού που όλοι γνωρίζουμε ως Standards Trio του Keith Jarrett (μαζί με τον μπασίστα Gary Peacock), ενώ ένα από τα πιο δημιουργικά του projects τα τελευταία χρόνια ήταν η «αναβίωση» του θρυλικού γκρουπ Lifetime (από τις αρχές των seventies) στη μορφή του Trio Beyond (με τον Larry Goldings στο όργανο και τον John Scofield στην κιθάρα).
Η πιο πρόσφατη συνεργασία του DeJohnette στο διεθνικό ορίζοντα της τζαζ είναι με την εκπληκτική τραγουδίστρια Sibongile Khumalo από τη Νότιο Αφρική, σε ένα project που γνώρισε τεράστια επιτυχία το 2007 στα φεστιβάλ του Λονδίνου και του Montreux, καθώς η Khumalo είναι μία από τις μεγάλες και εντυπωσιακές φωνές της ethnic σκηνής. Αυτό το project (που κινείται στην καρδιά της τζαζ) παρουσιάζεται με το γκρουπ των Jack DeJohnette και Sibongile Khumalo,το οποίο συμπληρώνουν ο Billy Childs στο πιάνο, ο Jerome Harris στο μπάσο,ο Byron Wallen στην τρομπέτα και ο Jason Yarde στο σαξόφωνο.
Τα ντραμς για τον Τζακ Ντε Τζονέτ αποτελούν τον έρωτα της ζωής του. «Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς μουσική και πολύ περισσότερο χωρίς τα ντραμς», «Για μένα πρόκειται για θέμα ζωτικής σημασίας. Κάτι σαν το φαγητό και το νερό. Και ξέρω πως θα παίζω αδιαλείπτως μέχρι το τέλος της ζωής μου. Οσο τα χέρια μου αντέχουν να χτυπούν τα τύμπανα, εγώ θα συνεχίζω» λέει ο ίδιος.

Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι ο (Αμερικανός) Τζακ Ντε Τζονέτ, από τους σημαντικότερους δεξιοτέχνες των κρουστών της παγκόσμιας τζαζ σκηνής, ξεκίνησε παίζοντας πιάνο. «Επειδή προέρχομαι από μουσική οικογένεια, ήμουν κατά κάποιο τρόπο αναγκασμένος να αρχίσω μαθήματα μουσικής από πολύ μικρή ηλικία. Στην αρχή έπαιζα πιάνο. Πώς τελικά πέρασα στα ντραμς; Συνέβη κατά τη διάρκεια μιας σχολικής συναυλίας. Λόγω της έλλειψης ντράμερ έπαιξα εγώ, αφήνοντας το πιάνο σε έναν νεαρότερο μαθητή. Πρόβλημα δημιουργήθηκε μετά. Πλέον ήθελα να παίζω μόνο ντραμς. Ηταν το τέλος μιας σχέσης και η αρχή μιας άλλης -με τα ντραμς- που διαρκεί μέχρι σήμερα».
Δύο ήταν οι καθοριστικές συνεργασίες της καριέρας του. Με τον Τσαρλς Λόιντ και τον Κιθ Τζάρετ. Οχι βέβαια πως δεν ήταν σημαντικό που έπαιξε δίπλα σε μυθικά πρόσωπα της τζαζ σκηνής όπως ο Μάιλς Ντέιβις και ο Μπιλ Εβανς. Ομως, αυτές οι δύο συνεργασίες τον βοήθησαν να εξελιχθεί ως μουσικός. «Η συμμετοχή μου στο κουαρτέτο του Τσαρλς Λόιντ αποτελούσε μια σημαντική περίοδο στην καριέρα μου γιατί είχα την ευκαιρία να πειραματιστώ με τα ντραμς και να έρθω πιο κοντά στην αληθινή τζαζ. Νιώθω τυχερός που τον συνάντησα». Αλλά και για τη συμμετοχή του στο «Keith Jarrett's Standards Trio» μαζί με τον Γκάρι Πίσοκ μόνο θετικά έχει να θυμάται. «Περάσαμε πολύ καλά μαζί, φτάσαμε κάποια στιγμή και στο υψηλότερο δημιουργικό μας επίπεδο. Ευτυχώς ήμασταν αρκετά έξυπνοι ώστε να σταματήσουμε πριν το κοινό αρχίσει να μας βαριέται».
Το σήμα κατατεθέν του Τζακ Ντε Τζονέτ είναι οι αυτοσχεδιασμοί του. «Χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να δημιουργήσω τον προσωπικό μου ήχο», εξηγεί. «Να συνδυάσω τον ακατέργαστο ρυθμό των κρουστών με την κλασική τζαζ. Ο χρόνος, η άσκηση, τα γκρουπ που συμμετείχα, όλα έπαιξαν τον ρόλο τους. Σημαντικό ήταν ότι ποτέ δεν ασχολήθηκα με κάτι άλλο εκτός από την τζαζ».