30 Απρ 2009

''ΑΚΑΠΕΛΑ'' ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Στίχοι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος
Πρώτη εκτέλεση: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Άλλες ερμηνείες: Αλκίνοος Ιωαννίδης

Πρώτη Μαΐου κι απ' τη Βαστίλη
ξεκινάνε οι καρδιές των φοιτητών
χίλιες σημαίες κόκκινες μαύρες
Ο Φρεδερίκο η Κατρίν και η Σιμόν

Μέσα στους δρόμους μέσα στο πλήθος
τρέχω στους δρόμους ψάχνω στο πλήθος
πού ειν' το κορίτσι το κορίτσι που αγαπώ

Πες μου Μαρία μήπως θυμάσαι
κείνο το βράδυ που σε πήρα αγκαλιά
Πρώτη Μαΐου, όπως και τώρα
κι εγώ φιλούσα τα μακριά σου τα μαλλιά

Μέσα στους δρόμους μέσα στο πλήθος
τρέχω στους δρόμους ψάχνω στο πλήθος
πού ειν' το κορίτσι το κορίτσι που αγαπώ

Πρώτη Μαΐου μαύρα τα ξένα
κλείσε το τζάμι μην κρυώσει το παιδί

29 Απρ 2009

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΣΤΟ ΜΑΥΡΟΜΑΤΙ

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μαυροματίου
σας προσκαλεί να γιορτάσουμε όλοι μαζί
την γιορτή της Άνοιξης.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο
Βόρειο Δασύλλιο του χωριού μας.

Σας περιμένουμε
να υποδεχθούμε μαζί τον Μάη.

26 Απρ 2009

EXPERIMENTO MÚSICO CON PAMPERO Μια περιοδεία νέων μουσικών συγκροτημάτων στην Ελλάδα

Η πολιτιστική εταιρεία ΠΟΛΙΣ διοργανώνει συναυλία νέων μουσικών συγκροτημάτων στο Bar PIU στη Λιβαδειά, την Πέμπτη 30 Απριλίου 2009. Η συναυλία γίνεται σε συνεργασία με το περιοδικό VELVET VELVET BUS
EXPERIMENTO MÚSICO CON PAMPERO
Μια περιοδεία νέων μουσικών συγκροτημάτων στην Ελλάδα
23 Απριλίου-11 Μαΐου 2009
Το VELVET bus - experimento músico con Pampero είναι ένα μουσικό φεστιβάλ εν κινήσει, μία περιοδεία νέων μουσικών σχημάτων στην Ελλάδα με στόχο την παρουσίαση και προβολή της ανεξάρτητης μουσικής δημιουργίας, αλλά και την ανάπτυξη ενός ιδιαίτερου διαλόγου μεταξύ των δημιουργών και ενός πολυποίκιλου κοινού από διαφορετικές πόλεις/σταθμούς. Το VELVET bus - experimento músico con Pampero είναι μια πρωτοβουλία του VELVET magazine, το οποίο στα 4 χρόνια παρουσίας του, έχει βασικό μέλημά του την υποστήριξη των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών και του έργου τους, παρέχοντάς τους πλατφόρμες έκφρασης, παρουσίασης και επικοινωνίας. Με αφορμή τα παραπάνω, το VELVET magazine διάλεξε το Pampero, το αυθεντικό ρούμι από τη Βενεζουέλα, να το συντροφεύσει σε αυτό το ταξίδι.
Τέσσερα από τα πιο νέα και ενδιαφέροντα μουσικά συγκροτήματα θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε έντεκα (11) πόλεις της Ελλάδας:
Πέμπτη 23 Απριλίου Αθήνα - Τ.Β.Α.
Πέμπτη 30 Απριλίου Λειβαδιά - PIU
Παρασκευή 1 Μαΐου Βόλος - ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΛΟΥ
Σάββατο 2 Μαΐου Λάρισα - STAGE
Κυριακή 3 Μαΐου Θεσσαλονίκη - NEW YORK
Δευτέρα 4 Μαΐου Σέρρες - OTRO BAR
Τρίτη 5 Μαΐου Καβάλα - Η ΑΛΙΚΗ ΕΧΕΙ ΛΑΘΟΣ ΑΓΟΡΙ
Τετάρτη 6 Μαΐου Ιωάννινα - ΘΥΜΩΜΕΝΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ
Πέμπτη 7 Μαΐου Πάτρα - MORE STEPS
Παρασκευή 8 Μαΐου Λαγκάδια Αρκαδίας - ΠΛΑΤΑΝΟΣ
Κυριακή 10 Μαΐου Ηράκλειο Κρήτης - LA BRASSERIE
Δευτέρα 11 Μαΐου Ηράκλειο Κρήτης - LA BRASSERIE
Το VELVET bus - experimento músico con Pampero φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα εγχείρημα που θα εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς για την περιγραφή της συγκεκριμένης περιόδου της ανεξάρτητης ελληνικής μουσικής σκηνής. Όλο το team του VELVET bus - experimento músico con Pampero, από τους διοργανωτές και τα συγκροτήματα μέχρι τους ηχολήπτες, τους δημοσιογράφους και όλα τα παιδιά που θα είναι on the road, αποτελούν μια ομάδα ανθρώπων οι οποίοι δραστηριοποιούνται εδώ και πολύ καιρό με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, σε μια δημιουργική παραγωγή που βασίζεται σε μια αισθητική και πολιτική του DO IT YOURSELF. Αν πραγματικά πιστεύεις σε κάτι, τότε το κάνεις μόνος σου, και αν έχεις παρέα ακόμα καλύτερα.
Τα live της περιοδείας του VELVET bus θα ηχογραφηθούν και θα κυκλοφορήσουν με τη μορφή μουσικού cd σε ένα από τα τεύχη του VELVET magazine που ακολουθούν της περιοδείας.
Υπεύθυνοι του VELVET bus - experimento músico con Pampero είναι ο δημοσιογράφος και μουσικός παραγωγός Μάκης Μηλάτος και οι εκδότες του περιοδικού VELVET Λάκης και Άρης Ιωνάς. Την ηχητική επιμέλεια των συναυλιών θα έχουν το Fab Liquid Studios και το Sonic Playground. Τα συγκροτήματα που θα συμμετέχουν στην περιοδεία είναι μερικά από τα σημαντικότερα της νέας εναλλακτικής σκηνής της χώρας μας:
Le Page
Ρομαντική folk, lo-fi αισθητική και indie πινελιές. Κάπως έτσι θα περιέγραφε κάποιος την μουσική των Le Page (Ο ακόλουθος του βασιλιά στα γαλλικά). Το ντουέτο από την Αθήνα ξεκίνησε την πορεία του το Σεπτέμβριο του 2007 και από τότε έχει εμφανισθεί σε διάφορα venues της Αθήνας και όχι μόνο. Κάποιες από τις σημαντικότερες στιγμές, στη μέχρι τώρα live πορεία τους, ήταν η εμφάνιση τους στο Living Room Unlit and Unplugged Festival (μαζί με ονόματα όπως οι Abbie Gale, Vassilikos, Evripidis and his Tragedies κ.α.), η πρόκριση τους και η εμφάνιση τους στο Coca-Cola Soundwave και φυσικά οι δύο support εμφανίσεις τους στους House of Love (UK) και στον Brett Anderson (πρώην frontman των Suede). Το 2007 κυκλοφόρησαν το πρώτο τους Handmade E.P., το Νοέμβριο του 2008 κυκλοφόρησε το δεύτερο E.P. από τη δική τους εταιρία Drunk squirrel records με τον τίτλο Teddy Girls. Στο E.P. υπάρχει το τραγούδι Talking to Plants, μία συνεργασία των Le Page με τον Barry Louis Polisar (γνωστό και από το soundtrack της ταινίας Juno), αλλά και η διασκευή στο τραγούδι The Go Go Boots των Callas. Μέσα στο 2009 αναμένεται και ο πρώτος τους ολοκληρωμένος δίσκος.
www. myspace. com/lepagemusic
Berlin Brides
Οι Berlin Brides είναι η Νατάσσα, η Μαριλένα και η Έλενα. Ο ήχος τους περιλαμβάνει electro, punk και pop στοιχεία, με γυναικεία φωνητικά, αγγλικό στίχο και synths. Οι στίχοι και η μουσική είναι αποκλειστικά δική τους. Ξεκίνησαν τις εμφανίσεις τους το Φλεβάρη του 2008 και έχουν παίξει σε διάφορες μουσικές σκηνές της Αθήνας ( Κ44, Kinky Kong, Bios, Gagarin 205, θέατρο Χώρα) καθώς και σε φεστιβάλ ανοιχτού χώρου (Ευρωπαϊκή Μέρα Μουσικής σε Αθήνα, Βόλο, Ιωάννινα, Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ, Athens Pride, Wagon Festival, φεστιβάλ πειραματικού θεάτρου Λάρισας). Αυτή τη στιγμή ηχογραφούν το δίσκο τους που θα κυκλοφορήσει σε λίγους μήνες, σε παραγωγή του Coti K.
www.myspace.com/berlinbrides
Exposed by Observers
Οι Exposed by Observers είναι μία digital-nudisco-punk μπάντα που δημιουργήθηκε το 2006. Με επιρροές από Crystal Castles, Daft Punk, Justice, Digitalism, Lcd Soundsystem, Bloc Party, Klaxons, συνδυάζουν synths και electro με κιθάρες και βρώμικα φωνητικά. Αποτελούμενη από τον Rasmio (vocals, loops, bass), τον Evilplaymobils (synths, back vocals), και τον Strato (κιθάρα), με εμφανίσεις σε πολλά events αλλά και στο Art Rocker - Velvet Party τον Δεκέμβριο του 2008 ανοίγοντας το DJ set των Shitdisco, οι Exposed by Observers, αυτή την περίοδο, ολοκληρώνουν το πρώτο EP τους με τίτλο Secondhand Youth, το οποίο κυκλοφορεί στις 8 Φεβρουαρίου.
www.myspace.com/exposedbyobservers
The Callas
Οι Callas είναι το μουσικό project των εικαστικών Λάκη και Άρη Ιωνά και δημιουργήθηκαν το 2004. Μέσα στο 2007 κυκλοφόρησαν το πρώτο τους LP “DIY or DIE”. Έχουν παίξει με συγκροτήματα όπως οι Television Personalities, οι Stereo Total και οι Wedding Present, ενώ έχουν κάνει πολλές συναυλίες στο εξωτερικό με τελευταία αυτήν για το Artrocker magazine στο Λονδίνο. Οι τελευταίες τους εικαστικές παρουσίες ήταν στο ίδρυμα ΔΕΣΤΕ (επιμέλεια έκθεσης Part Time Punks) και στην Μπιενάλε της Αθήνας.
www.myspace.com/thecallas

Περισσότερες Πληροφορίες
VELVET magazine
Μιλτιάδου 17, 4ος όροφος, 10560
Τ/F: 2103314923
e-mail: velvet_magazine@yahoo.gr
url: www.velvetmagazine.gr
url: www.myspace.com/velvetmagazine

25 Απρ 2009

‘ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΠΟΡΤΕΣ 2009’


Τα οινοποιεία της Κεντρικής Ελλάδος ανοίγουν τις πόρτες τους στις 16 & 17 Μαΐου και σας προσκαλούν σε ένα μεθυστικό ταξίδι αρωμάτων και γεύσεων.
Ξενάγηση στο αμπέλι, στον χώρο παραγωγής, στην κάβα, γευστική δοκιμή των κρασιών είναι κάποιες από τις δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν ανά οινοποιείο.
Η εκδήλωση ‘Ανοιχτές Πόρτες’ της Ένωσης Οινοπαραγωγών Αμπελώνα Κεντρικής Ελλάδος (ΕΝΟΑΚΕ) , συμβαίνει για πρώτη φορά και πραγματοποιείται στα πλαίσια της εκδήλωσης ‘Ανοιχτές Πόρτες’ του Ευρωπαϊκού Δικτύου πόλεων του κρασιού. Οινοποιεία σε όλη την Ευρώπη διοργανώνουν εκδηλώσεις για το κρασί ταυτόχρονα στις 16 & 17 Μαΐου με σκοπό να έρθει ο καταναλωτής πιο κοντά στην παραγωγή του κρασιού και των ανθρώπων της.
Ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να ταξιδέψει στους Δρόμους του Κρασιού της Κεντρικής Ελλάδας, να ξεναγηθεί στις ομορφιές των οινοποιείων της σε δύο ημέρες και να χαρεί το ελληνικό κρασί στον φυσικό του χώρο.
Ωράριο Λειτουργίας : 11π.μ – 18μ.μ
Δρόμοι του Κρασιού της Κεντρικής Ελλάδος
Δρόμοι του Κρασιού των Μετεώρων
Κτήμα Θεόπετρα
Δρόμοι του Κρασιού της Θεσσαλίας
Οινοποιία Ελασσόνας
Οινοποιία Ζαφειράκη
Δρόμοι του Κρασιού της Κοιλάδας Αταλάντης
Κτήμα Χατζημιχάλη
Δρόμοι του Κρασιού του Ελικώνα

Κτήμα Μουσών
Θηβαϊκή Γη
Δρόμοι του Κρασιού του Κιθαιρώνα
Οινοποιία Σώκος
Κτήμα Κατσέλη
Δρόμοι του Κρασιού της Ριτσώνας
Κτήμα Τσακανίκα
Αμπελώνες Τζιβάνη

Δρόμοι του Κρασιού της Δίρφης
Κτήμα Αβαντίς
Οινοποιία Λύκος

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες
http://www.enoake.gr/
www.inokentrika.gr
Ευχαριστούμε τον φίλο Oinos Oinohoos.



24 Απρ 2009

Carlos Santana live στις 8 Ιουλίου

Ο άνθρωπος που στιγμάτισε τη ροκ δίνοντάς της λάτιν ρυθμό… Αυτή είναι μία λακωνική περιγραφή του φαινομένου Carlos Santana!
Ο Carlos Santana θα εμφανιστεί στην Ελλάδα με τη δεκαμελή All Star μπάντα του, στα πλαίσια της περιοδείας του η οποία φέρει τον τίτλο Supernatural Santana- A Trip Through The Hits!
Πρόκειται για μία αναδρομή στις μεγαλύτερες επιτυχίες του καλλιτέχνη, ο οποίος άλλαξε τον ήχο της ροκ και δημιούργησε μία ολόκληρη κιθαριστική παράδοση με τα περίφημα guitar solo του!
Γεννήθηκε στις 20 Ιουλίου του 1947 στο Μεξικό. Ο πατέρας του, βιολονίστας της παραδοσιακής μουσικής “mariachi”, δίδαξε μουσική στον Carlos ο οποίος σε ηλικία πέντε ετών ξεκίνησε να παίζει επίσης βιολί.
Μεγαλώνοντας δεν έπαψε να ακούει τη μουσική των John Lee Hooker, του T.Bone Walker και του B.B.King ενώ στη συνέχεια μαγεύτηκε από τους jazz ήχους του John Coltrane και του Miles Davis. Δεν έχει κλείσει άλλωστε λίγες φορές τα live του υπό τους ήχους του «A Love Supreme»..

To 1961, η οικογένειά του μετακόμισε στο San Francisco όπου λίγα χρόνια αργότερα θα ίδρυε τους Santana Blues Band και θα ξεκινούσε το ταξίδι του στους Latin ρυθμούς παντρεύοντας τους με τα ροκ ακούσματά του, αλλά και με κιθαριστικούς δρόμους των blues.

Το 1968 η μπάντα ονομάστηκε απλώς Santana και άρχισε να κατακτά τις σκηνές της Καλιφόρνια με μουσικούς όπως οι Gregg Rolie, David Brown, Michael Shrieve, Marcus Malone, Mike Carabello και στη συνέχεια τους Jose Chepito Areas, Neal Schon, Tom Coster, Armando Peraza, Raul Rekow, Graham Lear, Orestes Vilato και Coke Escovedo.
Ήταν όμως η συμμετοχή τους στο θρυλικό Woodstock του ’69 που τους καθιέρωσε σαν μπάντα με highlight την εξαιρετική live εκτέλεση του “Soul Sacrifice”. Έπειτα, οι εμφανίσεις τους στην τηλεοπτική εκπομπή του Ed Sullivan, τους έφερε σε επαφή με την show biz και τους άνοιξε την πόρτα για ένα συμβόλαιο με την Columbia.

Από τους πρώτους δίσκους τους αξέχαστες παραμένουν οι διασκευές του “Black Magic Woman” του Peter Green και το "Oye Como Va" του Tito Puente.
Στίγμα των Santana εκείνης της περιόδου είναι αδιαμφισβήτητα το “Jingo”.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του ’70 έκαναν σπουδαίες συνεργασίες με χαρακτηριστικότερες αυτήν με τον Buddy Miles σε ένα αξέχαστο live και με τον John Mc Laughlin στο album Caravanserai.
To ’76 βγήκε το άλμπουμ “Amigos” από το οποίο έχει μείνει χαρακτηριστικό το solo του “Europa”, ενώ τo ’77 κυκλοφόρησε το album “Moonflower” με το κορυφαίο “She’s not there”.

Στα 80’s ο Santana κυκλοφόρησε τo βραβευμένο με Grammy solo album, “Blues For Salvador”, καθώς επίσης και υπόγραψε τη μουσική της ταινίας La Bamba.
Κι αν όλα αυτά τα χρόνια ο Santana ακολουθούσε μία επιτυχημένη πορεία που τον καθιέρωνε στο ροκ πάνθεον, η μεγάλη επιτυχία ήρθε 30 χρόνια μετά την εντυπωσιακή του εμφάνιση στο Woodstock, με το album “Supernatural”.
Με αυτό το άλμπουμ ο Santana θα αποκτήσει οκτώ Grammy Awards συμπεριλαμβανομένου και αυτού του δίσκου της χρονιάς. Τραγούδια όπως το Smooth (feat.Rob Thomas), το “Put Your Lights On” (feat.Everlast), Corazon Espinado (feat.Eagle Eye Cherry) και το “Maria – Maria” (feat.Wycl ef Jean) έμειναν για πολλές εβδομάδες στις κορυφές των charts και πέρασαν στην ιστορία ως masterpieces της ιδιοφυίας του Santana.
Επίσης ξεχώρισαν οι συνεργασίες με Lauryn Hill και με τον Eric Clapton στο “The Calling”.

Ακολούθησε το Shaman με πολλές σπουδαίες συνεργασίες όπως αυτές με τον Placido Domingo, την Dido, τον Chad Kroeger από τους Nickelback και τη Michelle Branch, Macy Gray, Seal. Το Shaman έδωσε τη σκυτάλη στο album “All that I Am” με χαρακτηριστική τη συνεργασία του με τον Steven Tyler των Aerosmith στο “Just Feel Better”, καθώς επίσης και αυτές με τους: Mary J Blige, Joss Stone, Sean Paul και Will.I.Am των Black Eyed Peas.

O Carlos Santana έχει τιμηθεί με το "Century Award" για το σύνολο του έργου του κατά την πέμπτη απονομή των Μουσικών Βραβείων Billboard, καθώς επίσης και έχει γίνει μέλος του Rock and Roll Hall of Fame.
Το 2003 το περιοδικό Rolling Stone, τον κατέταξε στο νούμερο 15 ανάμεσα στους καλύτερους κιθαρίστες όλων των εποχών! Κάτι που οι περισσότεροι ίσως να μη γνωρίζουμε για τον Carlos Santana, είναι πως το 1988 ίδρυσε μαζί με τη σύζυγό του το ίδρυμα Milagro με σκοπό τη συγκέντρωση δωρεών για την υποστήριξη παιδιών του Τρίτου Κόσμου.
Το 2003 δώρισε όλα τα κέρδη του από την περιοδεία που έκανε για να στηρίξει το ίδρυμα. Μέρος των εσόδων από τα εισιτήρια της συναυλίας του στην Ελλάδα θα διατεθεί επίσης για την υποστήριξη του ιδρύματος Milagro, κατόπιν επιθυμίας του ίδιου του καλλιτέχνη.

Στις 8 Ιουλίου 2009 στο ΟΑΚΑ, σε ένα μοναδικό live – διαδρομή ανάμεσα στα αμέτρητά του hits, θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε έναν από τους μεγαλύτερους ροκ μουσικούς, τον μαιτρ Carlos Santana!

Κατηγορίες και τιμές εισιτηρίων:

• Arena: 45 euro – Για τα πρώτα 2,000 εισιτήρια
• Arena: 50 euro
• Diamond Arena: 70 euro
• Καθήμενοι: 60 euro
• Premium: 120 euro
• VIP: 200 euro

Εισιτήρια Προπωλούνται από τις 29 Απριλίου στα εξής σημεία:
• PUBLIC Συντάγματος
• VIRGIN MEGASTORES – THE MALL
• WWW.TICKETNET.GR
• Ταμεία Θεάτρου Badminton
• ΕΚΔΟΤΗΡΙΑ Λ. ΚΥΜΗΣ, ΣΤΑΔΙΟ ΟΑΚΑ
• Γραφεία Ticketnet, Λεωφόρος Κηφισίας 46, Αμπελόκηποι

Oι πόρτες ανοίγουν στις 19:00

22 Απρ 2009

Amadou & Mariam

Η ιστορία τους δεν είναι μια από τις συνηθισμένες στον κόσμο της world music σκηνής. Πρόκειται για ένα ζευγάρι στη ζωή και στην τέχνη που αν και τυφλοί από νεαρή ηλικία, κατάφεραν να τραβήξουν πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας και να γίνουν στα πενήντα τους διεθνείς σταρ της pop και συνάμα ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά πολιτιστικά προΐόντα της αγαπημένης τους πατρίδας.
Η αλήθεια είναι ότι το Μάλι μέχρι πριν από λίγες δεκαετίες είχε υποτυπώδη μουσική σκηνή, ελεγχόμενη πλήρως από το κράτος και γι’ αυτό στην πλειονότητά της η μουσική παιζόταν από synthi και έμοιαζε να παπαγαλίζει τους αγγλοαμερικάνικους ρυθμούς. Όμως ακόμη και μέσα σ’ όλο αυτό το θολό τοπίο κάποιοι είχαν αναμμένη τη φλόγα της παράδοσης που έκαιγε μέσα τους και προετοίμαζε αυτό που θα ακολουθούσε. Το δίδυμο Amadou & Mariam, όπως έχει επικρατήσει διεθνώς να λέγονται, ήταν ένα απ’ αυτά τα λαμπρά παραδείγματα.
Οι Amadou Bagayoko και Mariam Doumbia πορεύονται μαζί με τη μουσική ιστορία της χώρας τους και ύστερα από σχεδόν σαράντα χρόνια μοιάζουν να την οδηγούν, κατά έναν τρόπο, και να ανοίγουν το δρόμο σε δεκάδες άλλα ονόματα που προσπαθούν να συνεχίσουν αυτήν τη μικρή επανάσταση. Φυσικά, δεν είναι οι μόνοι που γνωρίζουν διεθνή αναγνώριση. Οι Salif Keita, Ali Farka Toure, Toumani Diabate, Oumou Sangare, Rokia Traore, Rail Band, Tinariwen και πολλοί άλλοι έχουν τη δική τους ιστορία στο ντόπιο μωσαϊκό, αλλά ίσως το δίδυμο Amadou & Mariam κατάφερε να ενώσει την ντόπια παράδοση με τα διεθνή ρεύματα, χωρίς να χάσει ίχνος από την ιδιαίτερη γλώσσα της χώρας και ταυτόχρονα να διαδώσει με τον καλύτερο τρόπο την πολιτιστική και κοινωνική αναγέννηση που επήλθε στο Μαλί ιδιαίτερα μετά τις πρώτες δημοκρατικές εκλογές του 1992.
Η ιστορία τους όμως ξεκινάει πολύ πιο πριν. Γεννημένος το 1954, ο Amadou παίζει κιθάρα επί σαράντα χρόνια με επιρροές από τα νεανικά του ακούσματα που εστιάζουν στον Jimi Hendrix αλλά συναντούν και την κουβανέζικη παράδοση και την ντόπια μουσική γλώσσα ngoni, χωρίς να παραβλέπει ο ίδιος και το αμερικανικό blues τού Johnny Lee Hooker, το οποίο συνδέει ο ίδιος με κοινούς δεσμούς με τη μαλινέζικη μουσική.
Το ξεκίνημά του γίνεται ουσιαστικά το 1974 με τη συμμετοχή του στους Les Ambassadeurs• ένας Δαβίδ κιθαρίστας σ’ ένα γκρουπ γιγάντων. Μια μπάντα που συνδύαζε αφροκουβανέζικη, γαλλική, μαντέ και soul μουσική και που έπλασε τη διψασμένη ψυχή του για δημιουργία. Παράλληλα φοιτούσε σε μια σχολή τυφλών, η οποία με τα χρόνια αύξανε τις απαιτήσεις της. Τέσσερα χρόνια μετά εγκαταλείπει το συγκρότημα για να αφιερωθεί στις σπουδές του. Σ’ αυτήν τη σχολή γνωρίζει και τη Mariam Doumbia. Γνωρίζονται και παίζουν μαζί σε μια σχολική μπάντα. Τα τραγούδια του γίνονται ακόμη πιο ερωτικά, αφού τώρα απευθύνονται και στη μούσα του που συμβαίνει κιόλας να τα τραγουδάει. Η συνάντησή τους και η σύνδεσή τους έγινε σε μια περίοδο που η Αmadou θέλει να ξεφύγει από τα παραδοσιακά τραγούδια που μέχρι τότε ερμήνευε σε γάμους και οικογενειακά γλέντια και αρχίζει να ακούει James Brown, Eric Clapton μέχρι και Pink Floyd.
Ήδη από το 1983 άρχισαν να δουλεύουν από κοινού. Αποκτούν τρία παιδιά, ένα εκ των οποίων γίνεται μουσικός του hip hop. Oι πρώτες επιτυχίες στην ντόπια αγορά ακούγονται από μια κιθάρα και μια φωνή. Με την ντόπια μουσική υποδομή να είναι ανύπαρκτη, αναγκάζονται να πηγαίνουν στην Αbidjan της Ακτής Ελεφαντοστού για να ηχογραφούν τις κασέτες τους. Η περιοχή ήταν το σταυροδρόμι μουσικών απ’ όλη τη Δυτική Αφρική. Εκεί, το 1986 τους προσεγγίζει ο βασιλιάς της δισκογραφικής παραγωγής Ιbrahima Sylla και με την πείρα του καταλαβαίνει τη δουλεμένη ψίχα του διδύμου, προτείνοντάς τους να κυκλοφορήσει τη δουλειά τους σε διεθνή κλίμακα. Το 1991 επιστρέφουν στο Bamako, αλλά συνεχίζουν να ηχογραφούν στη γειτονική χώρα. Από το διάστημα αυτό προέρχεται και το 5απλό 1990-1995 The Malian Years (2005, Because Music), αν και λίγες είναι οι ντόπιες ηχογραφήσεις.
Η μεγάλη ευκαιρία έρχεται όμως το 1996. Προσκαλούνται να δουλέψουν για έξι μήνες σ’ ένα αφρικανικό εστιατόριο στο Παρίσι όπου και γνωρίζουν τον Marc Antoine Moreau, στέλεχος της Polygram (νυν Universal). Γοητευμένος από τη μουσική και την ιστορία τους καταφέρνει και πείθει το 1997 την εταιρεία και υπογράφουν δισκογραφικό συμβόλαιο, κι έτσι με δυσκολίες κυκλοφορεί το ντεμπούτο τους Sou Ni Tile (Mέρα Και Νύχτα), αφού προηγήθηκε η επιτυχημένη ραδιοφωνική παρουσίαση του κομματιού Je pense a toi και κατάφερε να πείσει την εταιρεία για το ορθόν της κυκλοφορίας. Το άλμπουμ πουλάει πάνω από 100.000 αντίτυπα στη Γαλλία και το ακολουθούν τα The Ni Mousso (Άντρας Και Γυναίκα) (1999) και Wati (2002). Ο Moreau συνεχίζει να είναι ο αποκλειστικός παραγωγός και μάνατζέρ τους και οι συναυλίες γίνονται πια καθημερινές και σ’ όλο το κόσμο για το «τυφλό ζευγάρι από το Μαλί».
Κάπου εδώ μπαίνει στη ζωή του διδύμου το όνομα που θα τους απογειώσει καλλιτεχνικά και εμπορικά: ο Manu Chao. O Manu θαυμάζει τους Amadou & Mariam, o Μoreau το γνωρίζει και του προτείνει να συνεργαστεί μαζί του για το επόμενο άλμπουμ. Έτσι ξημερώνει μια υπέροχη Dimanche A Bamako (Κυριακή Στο Μπαμακό) το 2004 και εν μια νυκτί οι δύο τυφλοί αστέρες της world music γίνονται στα πενήντα τους αστέρες της pop μουσικής και το άλμπουμ πλατινένιο με πάνω από 300.000 πωλήσεις. «Είμαστε έκπληκτοι πόσο μεγάλο γεγονός ήταν η κυκλοφορία του δίσκου αυτού. Πραγματοποιήσαμε κι ένα εφηβικό μας όνειρο, να παίξουμε σε rock φεστιβάλ κι είναι καλύτερα που αυτό έγινε στα πενήντα μας κι όχι όταν ήμασταν πιο νέοι.
Το 2008 όμως νιώθουν και πάλι έτοιμοι να μας καλωσορίσουν στο αγαπημένο τους Μάλι. Η κυκλοφορία τού Welcome To Mali, με τον Damon Albarn να έχει αναλάβει τη θέση του Chao, θέτει ένα καθοριστικό ερώτημα: θα μπορέσουν να επαναλάβουν την τεράστια επιτυχία του προηγούμενου άλμπουμ; «Όχι» απαντούν χωρίς δεύτερη σκέψη. «Όταν κάνουμε τη μουσική που αγαπάμε, δεν υπάρχει καμία πίεση. Απλά προχωράμε».



πηγή: pop+rock

21 Απρ 2009

Οι AC/DC στο Ολυμπιακό Στάδιο!

Οι AC/DC για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, στις 28 Μαϊου 2009. Επιτέλους, το όνειρο των οπαδών τους, γίνεται πραγματικότητα.

Οι AC/DC, γνωστοί παγκοσμίως για τα μοναδικά shows τους και τις sold out εμφανίσεις τους που ξεσηκώνουν μεγάλα στάδια ανά τον κόσμο, καταφτάνουν με την Black Ice World Tour. Όπως χαρακτηριστικά έγραψε η Chicago Tribune, το show της Black Ice World Tour είναι μια γιορτή αφιερωμένη σε ό,τι κάνει το Rock ‘N’ Roll μοναδικό! Η εντυπωσιακή παραγωγή που σφραγίζει ένα από τα μοναδικά και πιο απολαυστικά shows στον κόσμο, θα ταξιδέψει αυτούσια μέχρι την Ελλάδα.

Η Black Ice World Tour ξεκίνησε στις 28 Οκτωβρίου και ταξιδεύει σε πάνω από 60 προορισμούς σε Ευρώπη και Αμερική, με τα εισιτήρια να έχουν ήδη εξαντληθεί σε όλους αυτούς. Μάλιστα, όταν στις 10 Οκτωβρίου, ξεκίνησε η προπώληση των εισιτηρίων της περιοδείας τους, 18 shows έγιναν αυτόματα sold out, σπάζοντας έτσι όλα τα ρεκόρ στη μουσική βιομηχανία.

Για περισσότερο από 3 δεκαετίες τώρα, οι αδερφοί Young βρίσκονται στην κορυφή της επιτυχίας! Με τραγούδια όπως το Back In Black, Hell’s Bell, Highway to Hell, For Those About To Rock, το σημαντικότερο κιθαριστικό δίδυμο στην ιστορία της ροκ έχει καταφέρει να μπει για τα καλά στη μουσική συνείδηση εκατομμυρίων ανθρώπων, ανεξάρτητα των μουσικών προτιμήσεων τους. Χαρακτηριστικά τους η μοναδική τους ενέργεια και η εκκεντρικά Rock N Roll σκηνική παρουσία τους! Τεράστιες καμπάνες, η φουσκωτή Rosie, τα ηχηρά κανόνια και φυσικά …μην ξεχνάμε το trade mark της μπάντας, την σχολική στολή του αεικίνητου Angus Young!!! Το Black Ice, είναι το 15ο στούντιο άλμπουμ των AC/DC και κυκλοφόρησε πριν 2 μήνες, καταλαμβάνοντας αυτόματα την πρώτη θέση στα charts παγκοσμίως και το Νο1, σε πωλήσεις άλμπουμ σε 29 χώρες. Στην Ελλάδα έγινε χρυσό μόλις σε 2 εβδομάδες!

Ο διεθνής τύπος τους αποθεώνει: “Το Black Ice είναι το καλύτερο άλμπουμ των AC/DC μετά από δεκαετίες!”, γράφει η Washington Post. Ενώ το People magazine σχολιάζει πως “Το Black Ice βρίσκει τους Αυστραλούς rockers στην καλύτερη μουσική φάση τους!”.

Το “Rock N Roll Train”, το πρώτο single του Black Ice, είναι υποψήφιο για το Grammy Award της κατηγορίας της καλύτερης Ροκ εμφάνισης γκρουπ. Είναι η πέμπτη φορά που οι Αυστραλοί προτείνονται για Grammy. Μάλιστα, για την δημιουργία του video clip του “Rock N Roll Train “, οι AC/DC προσκάλεσαν 150 fans τους να συμμετάσχουν σε αυτό.

Και η σχέση τους με τους φανατικούς οπαδούς τους δεν σταματά μόνο εκεί! Λίγο πριν ξεκινήσει η περιοδεία Black Ice, στην Αμερική, χιλιάδες fans είχαν την ευκαιρία, μέσω διαγωνισμού, να δουν την πρόβα τζενεράλε του σημαντικότερου ροκ γκρουπ, AC/DC, στην αρένα του Wilkes-Barre! Fans απ’ όλο τον κόσμο ταξίδεψαν για να δουν πρώτοι αυτό το μεγάλο show! Αυτή τη στιγμή, όλα τα shows στην Ευρώπης είναι ήδη sold out!

Τα μόνα εισιτήρια που θα μπορείτε να βρείτε είναι αυτά του αθηναϊκού show.

Η προπώληση ξεκινάει στις 3 Φεβρουαρίου 2009.

Οι τιμές των εισιτηρίων διαμορφώνονται ως εξής:

90€ -καθήμενοι σε αριθμημένες θέσεις στις κερκίδες του σταδίου, στο κάτω διάζωμα
70€- καθήμενοι σε αριθμημένες θέσεις στις κερκίδες του σταδίου στο κάτω διάζωμα.
60€- καθήμενοι σε αριθμημένες θέσεις στις κερκίδες του σταδίου στο άνω διάζωμα.
80€- όρθιοι, γενικής εισόδου στην αρένα.

Θα υπάρχει όριο αγοράς εισιτηρίων, έως 4 εισιτήρια ανά άτομο.

Σημεία Προπώλησης:
Ticket House: Αθήνα – Πανεπιστημίου 42 (εντός της στοάς) / 210 3608366
Θεσσαλονίκη - Μητροπόλεως 102 / 2310 264880
Ωράριο λειτουργίας:
Δευτέρα - Παρασκευή 10:30-18:00
Σάββατο: 10:30-16:00

7 Απρ 2009

The Kinks

Στην αυτοβιογραφία του με τίτλο X-Ray, o Ray Davies έγραψε ουσιαστικά ότι η καριέρα των Kinks έσβησε γύρω στα 1975..
Από τους Who έως τους Jam και τους Blur, οι Kinks επηρέασαν μια σειρά σημαντικών μουσικών κι όχι μόνο.
Με αφορμή την κυκλοφορία του εξαπλού boxset Picture Book, καταπιάνομαι με το συγκρότημα, το οποίο σε μια άλλη ζωή –ίσως– και να ήταν μεγαλύτερο απ’ τους Beatles…
Muswell Hill, Λονδίνο, Αγγλία. Το ημερολόγιο δείχνει 1963, και τα αδέλφια Ray και Dave Davies ψάχνουν για έναν μουσικό, ο οποίος θα εκπέμπει στο ίδιο μουσικό μήκος κύματος μ’ αυτούς. Τον βρίσκουν στο πρόσωπο του Peter Quaife, τον οποίο και «κλέβουν» από το συγκρότημα των Ravens. Κάπου εκεί βαφτίζονται με τ’ όνομα Kinks.
Το γκρουπ στέλνει demos σ’ όλες τις τότε γνωστές δισκογραφικές εταιρείες, ώσπου φτάνουν στ’ αυτιά του Αμερικανού Shel Talmy, ο οποίος τούς κλείνει συμβόλαιο με τη δισκογραφική Pye, στις αρχές του ’64. Τον Μάρτιο της ίδιας χρονιάς, κυκλοφορούν δύο επτάιντσα, τα Long tall Sally. /I took my baby home και You still want me./You do something to me, τα οποία όμως δεν τα πήγαν καθόλου καλά στα charts της εποχής. Τo μέλλον φάνταζε δυσοίωνο.
You really got me
Οι Kinks ήταν έτοιμοι να τα παρατήσουν. Όχι, όμως προτού κάνουν ακόμη μια προσπάθεια. Σεπτέμβριος 1964 και το τρίτο τους single, το You really got me σαρώνει το Ηνωμένο Βασίλειο απ’ άκρη σ’ άκρη (Νο 1). Η επιτυχία φτάνει μέχρι την άλλη πλευρά του Ατλαντικού – Νο 7 στις ΗΠΑ– με αποτέλεσμα η κυκλοφορία του δίσκου The Kinks (στην Αμερική κυκλοφόρησε με τίτλο You Really Got Me), τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς, να σφραγιστεί κι αυτή με επιτυχία. Ο Mick Avory ήταν ήδη ο ντράμερ του συγκροτήματος και οι Kinks είχαν κάθε λόγο να αισθάνονται δικαιωμένοι.
Την επόμενη χρονιά, τα All day & all of the night και Tired of waiting for you εισέρχονται στο αμερικάνικο Top 10 και θέτουν τις βάσεις για μετέπειτα κομμάτια, όπως τα Who’ll be the next in line και Set me free.
To 1966 οι Kinks κυκλοφορούν δύο σατιρικά singles, τα A well respected man και Dedicated follower of fashion, στα οποία φαίνεται καθαρά η προσωπική στροφή του Ray Davies στο ύφος των τραγουδιών. Κάτι τέτοιο είναι πιο ξεκάθαρο στο δίσκο Face To Face, όπου είναι η πρώτη φορά που το συγκρότημα περνάει μήνες μέσα στο στούντιο, προβάροντας ξανά και ξανά τα τραγούδια. Ο δίσκος σημαίνει και το τέλος του παραγωγού Talmy, του οποίου οι μέθοδοι ηχογράφησης δεν ήταν πια αρεστές στους αδελφούς Davies. Παραλειπόμενο της rock ’n’ roll ιστορίας: Ο Ray Davies με το που είδε το πολύχρωμο εξώφυλλο του Face To Face, είπε : «Ήθελα το εξώφυλλο να είναι σκοτεινό και δυνατό, όπως ο ήχος του δίσκου…».
Ηλιοβασίλεμα στο Waterloo
Ο δίσκος Something Else By The Kinks (1967) θεωρείται έως σήμερα το αριστούργημά τους. Αγγλικός, με μια νοσταλγική αίσθηση του ένδοξου παρελθόντος της πάλαι ποτέ κραταιάς Βρετανικής Αυτοκρατορίας, περιέχει στίχους και μελωδίες που καθιστούν το άλμπουμ έναν πραγματικό θησαυρό. Ένα απ’ τα πιο όμορφα pop τραγούδια που γράφτηκαν ποτέ και το οποίο περιέχεται στο δίσκο, είναι το Waterloo sunset, το οποίο άφησε το δικό του στίγμα στην pop κουλτούρα της δεκαετίας του ’60.
Η pop μουσική είχε φτάσει σε μια κρίσιμη καμπή και οι Kinks ήταν οι πρώτοι που το είχαν προσέξει. Ο Ray Davies ήταν στο Μπέλφαστ, στο διαμέρισμα του Ιρλανδού τροβαδούρου Van Morrison, όταν άκουσε για πρώτη φορά το Sgt. Pepper των Beatles. Δεν του έδωσε την αρμόζουσα προσοχή, καθώς, όπως δήλωσε, «ήξερε ότι είχε γράψει το καλύτερο τραγούδι της χρονιάς, οπότε τίποτε άλλο στον κόσμο δεν είχε σημασία»…
Οι στίχοι του Waterloo sunset μιλάνε για έναν μοναχικό άνθρωπο, ο οποίος παρατηρεί τους νεαρούς εραστές Terry και Julie να διασχίζουν τη γέφυρα Waterloo, καθ’ οδόν για τον «παράδεισο». Ένα μικρό folk διαμάντι, το οποίο περιγράφει ένα Λονδίνο γκρι, μα συνάμα όμορφο κι εύθραυστο. Ουσιαστικά, πρόκειται για τη δήλωση του θανάτου του merseybeat από το ίδιο το συγκρότημα. Το single έφτασε μέχρι και τη δεύτερη θέση στα αγγλικά charts. Το ημερολόγιο έδειχνε 5 Μαΐου του 1967.
The Kinks are…
Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 οι Kinks διάλεξαν έναν μοναχικό δρόμο, μακριά από την ψυχεδέλεια ή τους ρυθμούς και τους μυστικιστικούς ήχους της Ανατολής, οι οποίοι ήταν της μόδας εκείνη την εποχή. Προτίμησαν ν’ ακολουθήσουν το δικό τους μονοπάτι, ρισκάροντας την εμπορικότητα του ονόματός τους. Η νοσταλγία για μια Αγγλία που φεύγει αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο στο άλμπουμ του 1968, (The Kinks Are) The Village Green Preservation Society.
Έπειτα από μια σειρά επιτυχημένων singles, o Ray Davies ένιωσε την ανάγκη να μετουσιώσει σε μουσική τις ανησυχίες του, όπως και να σκαλίσει τη μνήμη του, σε σχέση πάντοτε με τα όνειρα που είχε ως έφηβος. Στη σύνθεση Do you remember Walter, o Davies τραγουδάει: “Φαντάζομαι ότι πλέον είσαι χοντρός, παντρεμένος κι είσαι πάντα σπίτι, στο κρεβάτι σου, μέχρι τις 20.30 το βράδυ…”.
Ένα απ’ τα καλύτερα άλμπουμ των Kinks απέτυχε εμπορικά. Ήταν δύσκολο να κονταροχτυπηθεί με τους Stones ή τον Hendrix ή ακόμα και μ’ αυτόν τον πόλεμο του Βιετνάμ.
Το επόμενο LP τους, Arthur - Or The Decline And Fall Of The British Empire (1969), αποτελεί μαζί με το Tommy, των Who, ένα είδος rock όπερας, ένα «θεματολογικό» άλμπουμ. Η σάτιρα δεν λείπει κι από εδώ, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το τραγούδι She bought a hat like princess Marina... Η θεματολογία του δίσκου έχει να κάνει με την πτώση ή, καλύτερα, με τις τελευταίες ημέρες μιας μακρινής, ένδοξης Αγγλίας. Ο Arthur είναι ένας τυπικός Εγγλέζος του 20ού αιώνα, παίρνοντας μέρος σε διάφορους πολέμους, «συνεισφέροντας» μάλιστα σ’ αυτούς έναν αδελφό κι έναν γιο… Είναι άραγε ευτυχισμένος; Οι Kinks ισχυρίζονται ότι κάποιες φορές είναι. Έχει το σπίτι του, τη ζωή του. Κάποιες άλλες φορές, το συγκρότημα λέει ότι η ζωή του ήρωα είναι απλά αυτοματοποιημένη, δίχως συναισθήματα. Είναι η ζωή του σύγχρονου ανθρώπου…
Lola
Τον Νοέμβριο του 1970 κυκλοφορεί ο δίσκος Lola Versus Powerman & The Moneygoround, Part One. Περιέχει μια απ’ τις μεγαλύτερες επιτυχίες του συγκροτήματος, το Lola. Βγάζοντας ειρωνικά τη γλώσσα στο κατεστημένο, οι Kinks εξιστορούν την ιστορία ενός τραβεστί. Το single πήγε μέχρι το Νο 2 της Βρετανίας και το Νο 9 στις ΗΠΑ. Ο δίσκος αποτέλεσε και το πρώτο top 10 άλμπουμ στην Αμερική, από την εποχή του Greatest Hits.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’70, το αγγλικό κοινό αγνοούσε επιδεικτικά τους Kinks. Απ’ την άλλη πλευρά, το ίδιο το συγκρότημα παρωδούσε τον εαυτό του με διάφορα –ανέμπνευστα, είναι η αλήθεια– άλμπουμ που κυκλοφόρησε εκείνη την εποχή. Παρ’ όλ’ αυτά, το συγκρότημα εξακολουθούσε να έχει τεράστια επιτυχία στην Αμερική, περιοδεύοντας εκεί συνεχώς και γεμίζοντας ολόκληρα στάδια.
Στο μεταξύ, οι σχέσεις μεταξύ των αδελφών Davies πήγαιναν απ’ το κακό στο χειρότερο. Είχαν φτάσει στο σημείο να μιλάνε μεταξύ τους μέσω φαξ, αδυνατώντας να βρεθούνε δίχως να μαλώσουν. Οι δίσκοι άρχισαν να μην πουλάνε και οι Kinks έφυγαν από τη δισκογραφική RCA. Τελευταία αναλαμπή, το άλμπουμ Sleepwalker, το 1977. Στην αυτοβιογραφία του με τίτλο X-Ray, o Ray Davies έγραψε ουσιαστικά ότι η καριέρα των Kinks έσβησε γύρω στα 1975. Στο μεταξύ, νέα συγκροτήματα άρχισαν ν’ ανακαλύπτουν τους Kinks, όπως και τον κατάλογο των επιτυχιών τους. Οι Van Halen κάνουν την αρχή, διασκευάζοντας το You really got me, ενώ ακολουθούν οι Pretenders με το Stop your sobbing. Οι Kinks κυκλοφορούν το –ηχογραφημένο ζωντανά– διπλό άλμπουμ, One For The Road το 1980.
Britpop
Fast forward στο 1995, όταν οι Blur σηκώνουν ψηλά τη σημαία της britpop, με το δίσκο τους Parklife να είναι φανερά επηρεασμένος απ’ τους Kinks. Ο Damon Albarn εκφράζει το θαυμασμό του για τον Ray Davies κι ερμηνεύουν μαζί το Waterloo sunset για τις ανάγκες ενός τηλεοπτικού show. Οι Pulp κι οι Boo Radleys υποκλίνονται κι αυτοί με τη σειρά τους και η νέα γενιά ανακαλύπτει τις ρίζες της.
Από τους Who έως τους Jam και τους Blur, οι Kinks επηρέασαν μια σειρά σημαντικών μουσικών κι όχι μόνο. Τα κιθαριστικά σολαρίσματα του Dave Davies άφησαν με τη σειρά τους το δικό τους στίγμα στη hard rock μουσική, ενώ οι μελαγχολικοί στίχοι του Ray μιλάνε κατευθείαν στην καρδιά του μέσου ακροατή. Ανεξάρτητα αν οι συνθέσεις ήταν rock ’n’ roll, ανάλαφρες, punk, garage ή οτιδήποτε, η απαλή, γλυκιά φωνή του Ray Davies έδινε πάντα το κάτι παραπάνω, σε σχέση με τους υπόλοιπους τραγουδοποιούς εκείνης της εποχής.
Τους αποκάλεσαν «νονούς της britpop μουσικής». Κι όπως είπε κάποτε ο Pete Townsend : «Οι Kinks ήταν πιο Άγγλοι κι απ’ τους Άγγλους. Πάντα πίστευα ότι ο Ray Davies ήταν ένας poet laureate (σ. έτσι αποκαλείται ο ποιητής εκείνος που προσλαμβάνεται απ’ το κράτος για να γράφει ποιήματα σε ειδικές περιπτώσεις). Ανακάλυψε ένα νέο είδος ποίησης για την pop μουσική που επηρέασε βαθύτατα όλους εμάς που ασχοληθήκαμε μ’ αυτήν…».



πηγή:pop+rock

5 Απρ 2009

ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΓΡΗΓΟΡΗ

Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1922 στο Περιστέρι, από φτωχή οικογένεια, εργάστηκε ως υδραυλικός για να επιζήσει και παράλληλα έπαιζε κιθάρα. Ήταν το μικρότερο παιδί της οκταμελούς οικογένειας. Εκανε δύο γάμους και απέκτησε 3 παιδιά. Ο γιος του, Γρηγόρης, έχει το όνομα του πατέρα του και είναι επίσης τραγουδιστής.
Από μικρός άρχισε να μαθαίνει μπουζούκι. Όταν πήγε στρατιώτης το 1947 τον άκουσε η Βασίλισσα Φρειδερίκη γοητεύτηκε και του χάρισε ως δώρο ένα μπουζούκι. Όταν απολύθηκε έκανε δικό του συγκρότημα και πρωτόπαιξε στο κέντρο "ΖΟΥΓΚΛΑ". Στη δισκογραφία μπήκε το 1949 με το "Καντήλι τρεμοσβήνει" σε σύνθεση Γ. Μπιθικώτση, τραγούδι Γ. Μπιθικώτση, Μ. Βαμβακάρης. Έχει συνθέσει πάνω από 150 τραγούδια. Το 1953 φέρνει από την Πάτρα την Πόλυ Πάνου που ήταν τότε ένα κοριτσάκι 13 ετών και την αναδεικνύει. Το πρώτο τραγούδι που του έδωσε o Τσιτσάνης είναι το "Μ' έβαλες στον μαυροπίνακα". Η μοναδική "ξύλινη" φωνή του επισφράγισε κατά το πλείστον το έργο του Μίκη Θεοδωράκη. Το 2002, ο "σερ" τιμήθηκε για την προσφορά του στον ελληνικό πολιτισμό από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωστή Στεφανόπουλο και το Υπουργείο Πολιτισμού. Ολοκληρωμένος λαϊκός καλλιτέχνης ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, με προσωπικότητα, κύρος και πολύπλευρο ταλέντο, με αδιάκοπη παρουσία επί 55 χρόνια στο ελληνικό τραγούδι, αποτελεί ένα ζωντανό κομμάτι του μουσικού μας πολιτισμού.
Το παράπονο της ψυχής του έβγαινε από τις χορδές της κιθάρας και του μπουζουκιού, που έπαιζε από μικρός, "έδεσε" απόλυτα με τη δωρική φωνή του, που τραγούδησε από την "Φραγκοσυριανή" μέχρι τον "Επιτάφιο" και τα "Επιφάνεια" και από το "Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά" μέχρι τη "Ρωμιοσύνη" και το "ʼξιον Εστί". Η "ξύλινη" φωνή του Μπιθικώτση αγκαλιάζει σήμερα τους Έλληνες , μέσα από ένα ευρύτατο φάσμα ρεπερτορίου, που περικλείει δημιουργίες των κλασικών του λαϊκού μας τραγουδιού (Βαμβακάρη, Τσιτσάνη, Μητσάκη, Χατζηχρήστου, Παπαιωάννου, Χιώτη, Γκόγκου, Καλδάρα, Δερβενιώτη, Άκη Πάνου, Βίρβου), μέχρι τη μελοποιημένη ποίηση Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, Ξαρχάκου, Μούτση, Σπανού, Κηλαηδόνη, Πιτσιλαδή, Κουγιουμτζή. Επί είκοσι χρόνια (1950-1970) ο Μπιθικώτσης υπήρξε λαϊκός καλλιτέχνης, που κυριάρχησε στη μουσική σκηνή της χώρας μας σαν μουσικός δημιουργός και ερμηνευτής. Η πρώτη συνεργασία του με τον Μίκη Θεοδωράκη στο έργο "Επιτάφιος" (σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου) έφερε τη μεγάλη ανατροπή στο ελληνικό τραγούδι, καθιέρωσε τον Μπιθικώτση σαν το πρόσωπο της εποχής και του άνοιξε τον δρόμο για να περάσει από τη "Ζούγκλα" της Πλατείας Βάθης, το "Ροσινιόλ" των Σεπολίων και τον "Κήπο του Αλλάχ" στο Αιγάλεω, στη σκηνή των θεάτρων "Κεντρικόν", "Καλουτά" και "Ρεξ" και αργότερα στο Ηρώδειο.
To 2002, o "σερ" τιμάται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωστή Στεφανόπουλο, με τον Χρυσό Σταυρό του Φοίνικος, για την προσφορά του στον ελληνικό πολιτισμό. Τον Μάρτιο του ίδιου χρόνου, το υπουργείο Πολιτισμού του απονέμει τιμητική πλακέτα, διοργανώνοντας παράλληλα μεγάλη συναυλία προς τιμήν του, στην οποία πολλοί μουσικοί και τραγουδιστές ερμήνευσαν τραγούδια και συνθέσεις του. Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης απεβίωσε έπειτα από βραχύχρονη περίοδο νοσηλείας, στις 7 Απριλίου 2005 σε ηλικία 83 ετών.
Ο χαρακτηρισμός "σερ" που τον συνόδεψε σε ολόκληρη τη πορεία του προήλθε από τον Δημήτρη Ψαθά όταν σε ένα χρονογράφημα στη στήλη του στην εφημερίδα "Τα Νέα" χαρακτήρησε με αυτό τον τρόπο τον Γρηγόρη Μπιθικώτση.
Στο τραγούδι "Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα" ακούγεται το εξής: "Ένα όμορφο αμάξι με δύο άλογα / να μου φέρετε τα μάτια μου σαν κλείσω....το ένα τ` άλογο να είναι άσπρο / όπως τα όνειρα που έκανα παιδί/το άλλο τ` άλογο να είναι μαύρο". Αυτό έγινε πραγματικότητα προς τιμήν του στην κηδεία του.
Όταν κάποτε ρωτήθηκε γιατί επέλεξε να δώσει στον γιο του το ίδιο όνομα μ' εκείνον, απάντησε "Γιατί όταν μια μέρα πεθάνω, θα ήθελα να επιστρέψει μετά την κηδεία στο σπίτι ένας Γρηγόρης Μπιθικώτσης". Προσωπική δισκογραφία
• Επιτάφιος (1960)
• Το τραγούδι του νεκρού αδερφού (1962)
• Το Άξιον Εστί (1964)
• Πολιτεία Β (1964)
• Επιφάνεια (1964)
• Ρωμιοσύνη (1966)2005
• Επίσημη αγαπημένη (1968)
• Μια γυναίκα φεύγει (1969)
• Μαζί με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση (1970)
• Ο Μπιθικώτσης (1970)
• Α-Ω (1971)
• Ουράνιο τόξο (1972)
• Πράσινο φως (1973)
• Μικροί καϋμοι (1975)
• Στη μεγάλη λεωφόρο (1976)
• Χαμένες αγάπες (1977)
• Οκτώβρης 78 (1978)
• Πατέρα μου (1979)
• Μεγαλοπρέπεια (1980)
• Παράπονα της πλώρης (1981)
• Σήμερα (1986)
• Ο άγνωστος Θεός (1990)
Συμμετοχές
• Πολιτεία (1961)
• Η συναυλία στο Κεντρικό (1961)
• Κόκκινα φανάρια (1963)
• Η Ελλάς χωρίς ερείπια (1964)
• Ένα μεσημέρι (1966)
• Χρυσοπράσινο φύλλο (1966)
• Η πόρτα ανοίγει (1967)
• Μάρκος ο δάσκαλος μας (1968)
• Τσιτσάνης (Τα κλειδιά) (1968)
• Χρώματα (1968)
• Ένα χαμόγελο (1969)
• Κόσμε αγάπη μου (1969)
• Επιστροφή (1970)
• Χαλάλι σου ζωή (1971)
• Μικρές ώρες (1972)
• Πρώτη εκτέλεση (1973)
• Τα ωραία του Τσιτσάνη (1973)
• Θαλλασινά φεγγάρια (1974)
• Αρχιπέλαγος (1976)
• Ζήτω το Ελληνικό τραγούδι (1987)
Σημαντικές συλλογές
• Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης τραγουδά Μίκη Θεοδωράκη (1974)
• Τα αυθεντικά (1975)
• 14 χρυσές επιτυχίες 1 & 2 (1977)
• Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης τραγουδά Μίκη Θεοδωράκη No2 (1978)
• Τα αυθεντικά Νο2 (1984)
• Οι πρώτες εκτελέσεις (2003)
• 50 Χρόνια 1949 - 2000 (2005)
• Ανθολόγιο 1923-2005 (2006)
• Από τις 78 στροφές (2007)

Beatles

Τέσσερις δεκαετίες έχουν περάσει από τη διάλυση των Σκαθαριών, δύο από αυτούς δεν ζουν, κι όμως στη ροή των ειδήσεων δείχνουν σαν να είναι ακόμα εδώ. Και μάλιστα, δεν αποκλείεται να μας φιλοδωρήσουν και με μια νέα κυκλοφορία, παρότι νομίζαμε ότι είχαμε ακούσει μέχρι και την τελευταία ηχογραφημένη νότα τους.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Τη χρονιά που αφήσαμε πίσω μας το Λίβερπουλ ήταν η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και ήταν εύλογο να αναζωπυρωθεί το ενδιαφέρον για τους Beatles – άλλωστε, εκτός της μουσικής, η πόλη δεν έχει να επιδείξει πολλά πράγματα στον πολιτισμό. Ο Ringo ήταν τιμώμενο πρόσωπο στις εκδηλώσεις και βρήκε την ευκαιρία να κυκλοφορήσει και ένα νέο άλμπουμ. Πιθανώς λόγω των εορτασμών, το Βατικανό βρήκε κι αυτό την ευκαιρία να δείξει μεγαθυμία και να συγχωρέσει τον Lennon –28 χρόνια μετά το θάνατό του– για τις περίφημες δηλώσεις που είχε κάνει πριν από 42 χρόνια («Δεν ξέρω τι θα ξεπεραστεί πρώτο, ο χριστιανισμός ή το rock ’n’ roll… Πάντως, είμαστε πιο διάσημοι από τον Ιησού Χριστό πλέον»). Ο εκπρόσωπος του Βατικανού δεν διευκρίνισε αν η μεγαθυμία οφείλεται σε τυχόν επιβεβαίωση της δήλωσης του μακαρίτη, το όνομα του οποίου ταλαιπωρείται πάντως από τον πάλαι ποτέ φίλο του, τον Paul. O sir McCartney, λοιπόν, δεν φτάνει που επιχείρησε παλαιότερα να αλλάξει τη σειρά αναγραφής των ονομάτων στις συνθέσεις των Beatles (όπου για αλφαβητικούς λόγους το δικό του μπαίνει μετά του Lennon), αλλά προσφάτως δήλωσε ότι εκείνος ήταν που πολιτικοποίησε το συγκρότημα και έστρεψε τον Lennon να εναντιωθεί στον πόλεμο του Βιετνάμ, επηρεασμένος από μια συνάντηση που είχε με τον μεγάλο φιλόσοφο Μπέρτραντ Ράσελ. Το γεγονός ότι ουδείς θυμάται τον Macca να διαδηλώνει τότε σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως στη Βρετανία. Η δήλωση αυτή έγινε λίγες μέρες μετά την επιβεβαίωση από τον ίδιο ότι το ακυκλοφόρητο και πολυθρύλητο κομμάτι Carnival of light υπάρχει όντως σε ηχογράφηση και ότι ο ίδιος προτίθεται πλέον να το κυκλοφορήσει, εφόσον συμφωνήσουν ο Ringo και οι κληρονόμοι των John και George. Το κομμάτι ήταν μία από τις ελάχιστες συνθετικές απόπειρες του McCartney να φλερτάρει κι αυτός με την ψυχεδέλεια. Πρόκειται για μια χαοτική 14λεπτη σύνθεση, με tapes, περίεργα παιξίματα και ήχους και τους Lennon-McCartney σε φωνητικές εκρήξεις μακράν της pop παράδοσής τους. Ηχογραφήθηκε σε στούντιο στις 5 Ιανουαρίου του 1967, παίχτηκε ζωντανά άπαξ και έκτοτε έμεινε στο ράφι, μια και τα υπόλοιπα μέλη το θεώρησαν τότε ακραίο.
Στο ράφι κάποιου άγνωστου συλλέκτη από το Λιντς της Αυστρίας μπήκε όμως μια σπανιότατη κόπια του White Album, έναντι του ποσού των 19.201 λιρών, ύστερα από δημοπρασία στο e-bay. Πρόκειται για την αριθμημένη κόπια υπ’ αριθμόν 5 της πρώτης κοπής του διπλού αυτού δίσκου (οι πρώτες τέσσερις υποτίθεται ότι δόθηκαν στα αντίστοιχα μέλη του γκρουπ). Σε άλλη δημοπρασία, πουλήθηκε ένα χειρόγραφο με πέπλο μυστηρίου γύρω του, το οποίο είχε προσφέρει ο McCartney το 1990, στο πλαίσιο μιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης. Το χειρόγραφο είναι μια κατάσταση μισθοδοσίας του 1911, από νοσοκομείο του Λίβερπουλ, στο οποίο αναφέρεται κάποια E. Rigby. Σύμφωνα με έρευνες που έγιναν, πρόκειται για τη νοσοκόμα Eleanor Rigby που γεννήθηκε το 1895 και πέθανε το 1939, το όνομα της οποίας πιθανότατα είδε στο κοιμητήριο της πόλης ο McCartney και εμπνεύστηκε τον τίτλο του περίφημου τραγουδιού. Ο ίδιος πάντως αρνήθηκε οποιαδήποτε τέτοια έμπνευση, απαξίωσε το χειρόγραφο και επέμεινε στη θέση του, ότι πρόκειται για φανταστικό πρόσωπο. Τότε, όμως, γιατί δώρισε το 1990 αυτό το άσχετο χειρόγραφο; Άβυσσος η ψυχή, αλλά και η τσέπη του λόρδου…


πηγή: pop+rock

3 Απρ 2009

Εκδηλώσεις από το Δημοτικό Ωδείο Λιβαδειάς, "Μήνας Μουσικής 2009"

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009
Αφιέρωμα στα 200 χρόνια από το θάνατο του Γιόζεφ Χάϋδν με τους:
Πέτρο Στεργιόπουλο – Φλάουτο
Αγι Καλαβρυτινό – Πιάνο
Σταύρο Παργινό – Βιολοντσέλο
"θολωτό" Κρύας - Ωρα 8.00 μ.μ.
…………………………………………………………….………
ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009
Μαθητές όλων των τάξεων του Ωδείου παρουσιάζουν ένα μέρος από τη δουλειά της φετινής χρονιάς
Αίθουσα Δημοτικού θεάτρου Λιβαδειάς - Ώρα 7.00 μ.μ.
Δωδεκανήσου 5 (Δίπλα στο КАПΗ)
…………………………………………………………….………
ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΜΑΪΟΥ 2009
Έργα για κιθάρα, πιάνο και φλάουτο με τους καθηγητές του Ωδείου
Στέλλα Παπανικολάου
Αγι Καλαβρυτινό
Πέτρο Στεργιόπουλο
"θολωτό" Κρύας - Ωρα 8.00 μ.μ.
…………………………………………………………….………
ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΜΑΪΟΥ 2009
Η καθηγήτρια πιάνου του Ωδείου κ. Φιλιώ Στάμου
σε ένα πρόγραμμα με έργα από την εποχή "μπαρόκ"
μέχρι σήμερα...
"θολωτό" Κρύας - Ώρα 8.00 μ.μ.
Σε όλες τις εκδηλώσεις η είσοδος είναι ελεύθερη





2 Απρ 2009

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΟΦΩΝΙΟ ΩΔΕΙΟ

Οι encardia αποχαιρετούν οριστικά το χειμώνα.

Μετά την εκρηκτική συνάντηση των e n c a r d i a με την Ιταλίδα Enza Pagliara τον Ιανουάριο που μας πέρασε και την παράσταση τους "έκπληξη" της περασμένης Κυριακής με απροσδόκητο προσκεκλημένο τον εκπληκτικό Ιταλό σαξοφωνίστα Guido de Flaviis
οι e n c a r d i a επιστρέφουν στην Αυλαία και αυτή την Κυριακή 5 Απριλίου για να αποχαιρετίσουν οριστικά το χειμώνα.
Τραγούδια απο το νέο ακυκλοφόρητο άλμπουμ τους με τον τίτλο “barbarossa” και μια επιλογή απο τις πιο δυνατές στιγμές τους για το καλοσώρισμα της Άνοιξης.
Κι όπως πάντα, μαθήματα χορού επι σκηνής!! Αντέχετε?