Ένας από τους πιο σπουδαίους κιθαρίστες στην ιστορία της ροκ μουσικής, που έκανε επιτυχίες στο τραγούδι και στην σύνθεση. Ένας άνθρωπος που με την τεχνική του και τις καινοτομίες που επέφερε, τον τρόπο με τον οποίο παίζετε η ηλεκτρική κιθάρα..
Γεννήθηκε στο Σιάτλ στις 27 Νοεμβρίου 1942 και το όνομά του ήταν Τζόνι Αλεν Χέντριξ. Τέσσερα χρόνια αργότερα, ο πατέρας του Αλ Χέντριξ αλλάζει το όνομα του γιου του σε Τζέιμς Μάρσαλ και το νεαρό αγόρι γίνεται γνωστό στη γειτονιά του με το υποκοριστικό Τζίμι. Στα εννιά του χρόνια, οι γονείς του χωρίζουν και ο νεαρός Τζίμι ζει για μεγάλο διάστημα με τη γιαγιά του, από την πλευρά της μητέρας του, που ήταν κατά το ήμισυ ινδιάνα Τσερόκι.
Στα 14 χρόνια του αποκτά την πρώτη κιθάρα, που τη βρίσκει πεταμένη στα σκουπίδια και έχει μόνο μία χορδή. Του αρέσει να την κρεμά πίσω από την πλάτη του, όπως ο μοναχικός ήρωας του γουέστερν «Τζόνι Γκιτάρ». Ο νεαρός Χέντριξ θαυμάζει τον Έλβις Πρίσλεϊ και τον Λιτλ Ρίτσαρντ και ακούει μανιωδώς δίσκους του Μάντι Γουότερς και του Λάιτνινγκ Χόπκινς.
Στα 16 του χρόνια, ο Αλ του αγοράζει μια ηλεκτρική κιθάρα και ο νεαρός Τζίμι αρχίζει τη μεγάλη περιπέτειά του με το όργανο αυτό. Συμμετέχει σε πολλά τοπικά γκρουπάκια και τραβά αμέσως την προσοχή με το αστραφτερό του στυλ, αλλά και για το γεγονός ότι ως αριστερόχειρας παίζει με δεξιόχειρη κιθάρα.
Έχοντας μπλεχτεί σε μια κλοπή αυτοκινήτου, ο νεαρός Τζίμι ανταλλάσει μια διετή ποινή φυλάκισης για μια ισόχρονη θητεία στο στρατό. Εκεί, γνωρίζεται με τον μπασίστα Μπίλι Κοξ και αναπτύσσουν μία δυνατή φιλία.
Η θητεία του διαρκεί λιγότερο από ένα χρόνο, καθώς απολύεται λόγω κακής διαγωγής, όπως αποκαλύφθηκε αργότερα. Ο ίδιος ισχυριζόταν ότι η απόλυσή του οφειλόταν σε ένα σπασμένο αστράγαλο, κατά τη διάρκεια πτώσης του με αλεξίπτωτο.
Το Νοέμβριο του 1962 μπαίνει για πρώτη φορά σε στούντιο στο Νάσβιλ του Τενεσί. Παραμένει για ένα χρόνο στη περιοχή και συνεργάζεται με μουσικούς του Ριδμ εν Μπλουζ όπως ο Σαμ Κουκ και ο Τζάκι Γουίλσον.
Τον Ιανουάριο του 1964 μετακομίζει στη Νέα Υόρκη και τον επόμενο μήνα κερδίζει ένα διαγωνισμό στο θέατρο «Apollo» για ερασιτέχνες μουσικούς. Στη συνέχεια συνεργάζεται με σπουδαία ονόματα όπως οι Isley Brothers, o Curtis Knight, και το ίνδαλμά του Λιτλ Ρίτσαρντ, μια συνεργασία με πολλά προβλήματα. Το 1966 σχηματίζει το δικό του γκρουπ τους «Jimmy James and the blues flames» με έδρα τη Νέα Υόρκη.
Εκείνη την εποχή γνωρίζει τον Φρανκ Ζάππα, ο οποίος του μιλά για το «πεταλάκι» wah-wah,που μόλις είχε ανακαλυφθεί. Ο Χέντριξ το ενσωματώνει στην καθαριστική του παλέτα, μαζί με την παραμόρφωση και την ανάδραση. Από τότε θα γίνει ο αναμφισβήτητος μετρ των μουσικό εφέ. Η καριέρα του θα πάρει την ανιούσα, όταν τον ανακαλύπτει ο Τσας Τσάντλερ, ο πρώην μπασίστας των Animals,που ακολουθεί καριέρα παραγωγού εκείνη την περίοδο. Τον πείθει να εγκαταλείψει την Αμερική και να εγκατασταθεί στο Λονδίνο. Γίνεται ο μάνατζερ του και τον βοηθά να σχηματίσει το γκρουπ «The Jimi Hendrix Exrerience», με τον Νόελ Ρέντιγκ στο μπάσο και τον Μιτς Μίτσελ στα ντραμς. Παίζουν σε μικρά κλαμπ της βρετανικής πρωτεύουσας και γρήγορα δημιουργούν αίσθηση, με τη δεξιοτεχνία του Χέντριξ στην κιθάρα και το σόου, που προσφέρει στο κοινό. Υπογράφουν στην Track Records, δισκογραφική εταιρεία των who, και ηχογραφούν τρία σίνγκλ, που όλα μπαίνουν στο Top- 10:<
Στις 12 Μαίου 1967 ο Χέντριξ κυκλοφορεί το πρώτο άλμπουμ, με τίιλο «Are you experienced», που γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Μόνο το αριστουργηματικό «sgt peppers των Beatles του στέκεται εμπόδιο από το Νο 1 του βρετανικού πίνακα των επιτυχιών. Λίγες μέρες αργότερα και συγκεκριμένα στις 31 Μαίου θα βάλει για πρώτη φορά φωτιά επί σκηνής σε μια κιθάρα. Τη μανία του αυτή θα πληρώσουν στη συνέχεια ενισχυτές και άλλα μηχανήματα, μέχρις ότου οι διοργανωτές θα αποφασίσουν να του βάλουν φρένο. Αλλά αυτό θα αποτελέσει μέρος του σόου του Χέντριξ τα επόμενα χρόνια.
Το καλοκαίρι του 1967 τον γνωρίζει επιτέλους και η πατρίδα του μέσα από το περίφημο φεστιβάλ του Μοντερέι. Ο ροκ σκηνοθέτης Ντέιβιντ Μπενεμπέικερ αποθανάτισε το σπάσιμο και κάψιμο της κιθάρας, στο φινάλε της παράστασής του, στην ταινία του «Monterey pop».
Το 1967 ο Χέντριξ κυκλοφορεί το δεύτερο άλμπουμ του με τίτλο «Axis as bold». Ακολουθεί τα αχνάρια του πρώτου του άλμπουμ αλλά είναι πιο μελωδικό και τεχνικά ώριμο. Το 1968 κυκλοφορεί το τρίτο του άλμπουμ «electric Ladyland», το πρώτο που φέρει ολοκληρωτικά την μουσική του σφραγίδα. Κατά την διάρκεια των ηχογραφήσεων, ο Τσας Τσάντλερ απογοητευμένος από την τελειοθηρία του Χέντριξ αποφασίζει να διακόψει τις επαγγελματικές του σχέσεις μαζί του.
Ο Τζίμι άρχισε τότε να πειραματίζεται με διαφορετικές ομάδες μουσικών, να χρησιμοποιεί νέα όργανα και ηλεκτρονικά εφέ. Τα τραγούδια του δεν είχαν τη φόρμα ενός ποπ κομματιού είχαν μεγαλύτερη διάρκεια, μη αναγνωρίσιμη μελωδία και πολλά σόλο. Το 1968 ο μπασίστας Νόελ Ρέντινγκ αποχωρεί από το συγκρότημα επειδή ήθελε να στην κιθάρα. Σχηματίζει το συγκρότημα «Fat Mattress» και συχνά ανοίγει τις συναυλίες του Χέντριξ.
Στις 3 Μαίου του 1969 ο Χέντριξ συλλαμβάνεται στο αεροδρόμιο του Τορόντο για κατοχή ναρκωτικών. Στην κατοχή του βρέθηκαν μικροποσότητες ηρωίνης και χασίς και στο δικαστήριο ισχυρίστηκε ότι τα ναρκωτικά του τα έβαλε κάποιος από τους οπαδούς του. Το δικαστήριο έκανε δεκτούς τους ισχυρισμούς του και τον αθώωσε. Πάντως ήταν γνωστό ότι ο Χέντριξ φλέρταρε έντονα με τα ναρκωτικά. Ο Τζίμι Χέντριξ παρά τη φήμη του έπεφτε συχνά θύμα ρατσιστικών επιθέσεων, τόσο από λευκούς όσο και από τους αφροαμερικανούς. Οι ομόφυλοί του συχνά τον κατηγορούν ότι παίζει «λευκή μουσική», συνεργάζεται με λευκούς μουσικούς και ερωτεύεται λευκές γυναίκες. Οι πολιτικές του θέσεις ήταν αμφιλεγόμενες. Μετά την διάλυση των «Experience» σχηματίζονται οι «Gypsy sun and Rainbows». Με την διασκευή του εθνικού ύμνου των ΗΠΑ «Star Spangled Banner» κλέβουν την παράσταση.
Οι «Gypsy sun and Rainbows» διαλύονται και ο Χέντριξ σχηματίζει ένα νέο τρίο «Band of Gypsies» με τον ίδιο στις κιθάρες, τον Μπίλι Κοξ στο μπάσο και τον Μπάντι Μάιλς στα ντραμς. Το γκρουπ κυκλοφόρησε ένα λάιβ άλμπουμ το 1970 με τίτλο το όνομά τους, στο οποίο περιέχεται το εκρηκτικό δωδεκάλεπτο αντιπολεμικό έπος <
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου